  • 1. Data: 2009-10-16 13:53:36
    Temat: Nie zapłacona rata ubezpieczenia
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Umowa ubezpieczenia, płatna w ratach...
    Czy jak nie zapłaci raty to umowa zostaje rozwiązana i polisa nieważna ?? otóż
    nie... polisa jest ważna... ubezpieczyciel po latach będzie ścigał za nie
    zapłaconą składkę...

    Natomiast w drugą stronę tak nie ma, nie zapłacisz raty, a coś się stanie...
    odszkodowania nie zapłacą bo składka nie uregulowana.
    i jak wtedy wygląda procedura ? zapłacą odszkodowanie po uregulowaniu zaległej
    raty składki ?

  • 2. Data: 2009-10-16 14:55:24
    Temat: Re: Nie zapłacona rata ubezpieczenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Imiennika wrote:
> [...]
    > nie... polisa jest ważna... ubezpieczyciel po latach będzie ścigał za nie

    tylko przez 3

    > Natomiast w drugą stronę tak nie ma, nie zapłacisz raty, a coś się stanie...
    > odszkodowania nie zapłacą bo składka nie uregulowana.

    Nieprawda.
    Dalej jest tak jak bylo, ubezpieczenie obowiazuje, a rata składki jest
    do zapłacenia.

    > i jak wtedy wygląda procedura ? zapłacą odszkodowanie po uregulowaniu zaległej
    > raty składki ?

    tak, muszą zreszta
    to ze beda kombinowac to inna sprawa

  • 3. Data: 2009-10-16 15:38:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:724b.00000040.4ad87ae0@newsgate.onet.pl Imiennika
    <i...@v...pl> pisze:

> [...]
    > Natomiast w drugą stronę tak nie ma, nie zapłacisz raty, a coś się
    > stanie... odszkodowania nie zapłacą bo składka nie uregulowana.
    Nie udało ci się precyzyjnie sformułować pytania, toteż przyjmę założenie,
    że chodzi o obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne.
    Jeśli tak, to nieprawda.
    Sprawa formy płatności (od razu całość czy w ratach) nie wpływa na powstanie
    zobowiązania w wyniku zawarcia umowy. Jest ona wyłącznie kwestią pomiędzy
    ubezpieczającym a ubezpieczonym.
    Jasno stoi w ustawie o obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych (Dz. U.
    2003/1152, były zmiany ale nie dotyczące tego zapisu).

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-10-16 16:00:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:
> [...]

    > Nie udało ci się precyzyjnie sformułować pytania, toteż przyjmę
    > założenie, że chodzi o obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne.

    A ja pomyślałem o nieobowiązkowym AC lub innym majątkowym. :)

    A wtedy ... ?

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-10-16 16:14:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A ja pomyślałem o nieobowiązkowym AC lub innym majątkowym. :)
    >
    > A wtedy ... ?

    A wtedy to naczesciej - zgodnie z zapisami w OWU - wobec niewplacenia raty w
    terminie umowa ulega rozwiazaniu. Nie ma odszkodowania w razie czego, ale
    tez i nikt nie sciga za niezaplacona skladke.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-10-16 16:17:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > terminie umowa ulega rozwiazaniu. Nie ma odszkodowania w razie czego, ale
    > tez i nikt nie sciga za niezaplacona skladke.

    I często też siedzi cicho, jak się kolejne składki niepotrzebnie
    opłaca :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-16 16:26:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hba5bs$2to$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > A ja pomyślałem o nieobowiązkowym AC lub innym majątkowym. :)
    > A wtedy ... ?
    Nie wiem, nie mam przy sobie umowy.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-10-16 16:27:28
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > tylko przez 3

    > Nieprawda.
    > Dalej jest tak jak bylo, ubezpieczenie obowiazuje, a rata składki jest
    > do zapłacenia.

    Art. 814 KC. Co do zasady odpowiedzialność ubezpieczyciela powstaje
    dopiero po zapłaceniu składki.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 9. Data: 2009-10-16 19:49:05
    Od: "raBi" <r...@g...pl>

    .

    > A ja pomyślałem o nieobowiązkowym AC lub innym majątkowym. :)
    >
    > A wtedy ... ?

    A wtedy Kodeks cywilny - art. 814, par. 3 " W razie opłacania składki w
    ratach niezapłacenie w terminie kolejnej raty składki może powodować ustanie
    odpowiedzialności ubezpieczyciela tylko wtedy, gdy skutek taki przewidywała
    umowa lub ogólne warunki ubezpieczenia, a ubezpieczyciel po upływie terminu
    wezwał ubezpieczającego do zapłaty z zagrożeniem, że brak zapłaty w terminie
    7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje ustanie odpowiedzialności".

    Więc jeśli chodziłoby o AC lub inne ubezpieczenie majątkowe, to też nie
    będzie tak jak napisała Imieninka.
    Jak TU nie wezwie do zapłaty lub nie minie jeszcze 7 dni od doręczenia
    wezwania, to TU cały czas świadczy ochronę. W przypadku wystąpienia szkody
    odszkodowanie wypłaci. Co do zaległej składki to najpewniej w OWU stoi coś o
    kompensacie (potrącenie składki z wypłacanego odszkodowania).

    Pozdrawiam
    raB