  • 1. Data: 2005-09-12 08:26:10
    Temat: TPSA - rachunek za usługi wykonane ponad rok temu.
    Od: "Witek" <w...@n...kylos[wytnijto].pl>

    Witam

    Mam problem gdyż dostalem rachunek z tpsy za usługi które były wykonane
    ponad rok temu.
    Wtedy dostawałem rachunki i za nie płaciłem lecz nie naliczyli z
    niewiadomych względów opłałat za niektóre rozmowy. Po ponad roku dostałem
    zbiorczy rachunek za kilka miesięcy za to co nie naliczyli wtedy. I mają
    rację, połączenia miały miejsce. Lecz troche późno im się przypomniało. Czy
    mogą tak zrobić? Co z ustawą o VAT itd?

    z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2005-09-12 08:56:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Witek napisał(a):
> [...]
    > rację, połączenia miały miejsce. Lecz troche późno im się przypomniało. Czy
    Tak, moga.
    Bylo juz o tym kilkakrotnie na grupie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-09-12 09:09:32
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Witek napisał(a):
> [...]
    > zbiorczy rachunek za kilka miesięcy za to co nie naliczyli wtedy. I mają
    > rację, połączenia miały miejsce. Lecz troche późno im się przypomniało.

    Im się to zdarza. Znajomy płacił jednorazowo za półtora roku używania
    neostrady, mimo reklamowania tej sytuacji w międzyczasie (na szczęście
    sobie odkładał co miesiąc tyle ile trzeba).

    > Czy mogą tak zrobić?

    Tak.

    > Co z ustawą o VAT itd?

    A to już ich problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-09-14 10:51:30
    Od: qqryq <n...@n...com>

    On Mon, 12 Sep 2005 11:09:32 +0200, Beniamin <b...@c...pl> wrote:

> [...]
    > neostrady, mimo reklamowania tej sytuacji w międzyczasie (na szczęście
    > sobie odkładał co miesiąc tyle ile trzeba).

    eee. niekoniecznie. Jeśłi umowa została rozwiązana a usługio TOP były
    swiadczone na rzecz osoby fizycznej, to nalezności są przdawnione.

    > A to już ich problem.

    znów nie do końca.Jeśli odbiorcą faktur była firma (a ie os. prywatna) to
    ustawa o podatku VAT nakazuje wystawienie faktury VAT ajpóźniej a koniec
    miesiąca, w którym usługa została wykonana. Ma to znaczenie i dla TPsy i
    dla firmy, bo firma rozlicza się przeciez z podatku VAT, podobnie jak
    TPsa, w deklaracjach miesięcznych.

  • 5. Data: 2005-09-18 18:12:47
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Tak.

    niekoniecznie. mogą usiłować wystawić fakturę korygującą.

    MAc