  • 1. Data: 2005-09-12 08:26:03
    Temat: Hazard a prawo
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    Na jakich warunkach można prowadzić w Polsce działalność dot. hazardu np.
    gra w ruletkę?

  • 2. Data: 2005-09-12 09:01:26
    Temat: Re: Hazard a prawo
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Konrad" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na jakich warunkach można prowadzić w Polsce działalność dot. hazardu np.
    > gra w ruletkę?

    zobacz ten dokument:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20031020946
    moze cos pomoze

    P.

    --

    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 3. Data: 2005-09-12 09:56:42
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Konrad wyskrobał(a):
    > Na jakich warunkach można prowadzić w Polsce działalność dot. hazardu np.
    > gra w ruletkę?

    Trzeba mieć sporo pieniędzy na taki interes i spełniać sporo rygorystycznych
    warunków żeby dostać zezwolenie. Więcej szczegółów w ustawie o grach
    losowych.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2005-09-12 11:34:47
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    A czy jeżeli gra polega załóżmy na rywalizacji w szachy i za to pobieram
    pieniądze to również jest to hazard? Nie obstawianie wyniku a granie o to
    kto jest lepszy - o daną stawkę?

  • 5. Data: 2005-09-12 11:37:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Konrad napisał(a):
    > A czy jeżeli gra polega załóżmy na rywalizacji w szachy i za to pobieram
    > pieniądze to również jest to hazard? Nie obstawianie wyniku a granie o to
    > kto jest lepszy - o daną stawkę?

    Prywatnie z przyjaciółmi możesz robić co chcesz, ale oficjalnie nikt
    od Ciebie nie będzie mógł dochodzić roszczeń (art. 413 kc. "Roszczeń z
    gry lub zakładu można dochodzić tylko wtedy, gdy gra lub zakład były
    prowadzone na podstawie zezwolenia właściwego organu państwowego")

    To tak, jakby ktoś się ubezpieczał, wiedząc, że nie będzie mógł
    dochodzić odszkodowania na drodze sądowej. Jak ufa ubezpieczycielowi, to
    czemu nie :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-12 13:39:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > lub zakładu można dochodzić tylko wtedy, gdy gra lub zakład były
    > prowadzone na podstawie zezwolenia właściwego organu państwowego")

    a jezlei sprawa dotyczy potocznie zwanego zakladu czyli umowy pomiedzy dwoma
    osobami w ktorej
    po spelnieneiu pewnym warunkow druga osoba musi wykonac pewna czynnosc - dac
    pieniadze.
    Tez jest to traktowane jako gry hazardowe?

    P.

  • 7. Data: 2005-09-12 14:16:01
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    :) Rozumiem, ale patrzę na to raczej z drugiej strony - organizatora.
    Załóżmy, że organizuję pojedynek dwóch szachistów. Każdy z nich "wchodzi do
    gry" za 100zł. Ja pobieram za organizację 20 zł a 180 zł dostaje zwycięzca
    :)

    Czy taki "turniej" i pobieranie wynagrodzenia za organizację są legalne? Czy
    takie zakłady mogą być przedmiotem działalności gospodarzczej?

  • 8. Data: 2005-09-12 14:18:00
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

> [...]
    dac
    > pieniadze.
    > Tez jest to traktowane jako gry hazardowe?

    Jak dla mnie to jest to taka sama sytuacja jak w przypadku zakładu
    bukmacherskiego - zakładamy się, że jeżeli spełnione zostaną pewne warunki
    (pewne wydarzenie będzie miało miejsce), to dana osoba otrzymuje
    wynagrodzenie. A tu już jest hazard :)

  • 9. Data: 2005-09-12 14:27:33
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Konrad napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy taki "turniej" i pobieranie wynagrodzenia za organizację są legalne? Czy
    > takie zakłady mogą być przedmiotem działalności gospodarzczej?

    Oczywiście. W końcu dokładnie tak działają kasyna gier. Trzeba tylko
    spełnić kilka "drobnych" warunków.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-09-12 16:25:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > bukmacherskiego - zakładamy się, że jeżeli spełnione zostaną pewne warunki
    > (pewne wydarzenie będzie miało miejsce), to dana osoba otrzymuje

    tyle ze nie mam na mysli zadnej gry harazdowej a np zaklad o to czy cos
    mozna wziac w leasing.
    Ja twierdze ze mozna, moj rozmowca ze nie. No i zawieramy ustna umowe
    cywilnoprawna w ktorej on sie obowiazuje
    w przypadku gdybym mial racje do zaplaty 50 zl.

    P.