  • 1. Data: 2005-12-19 00:33:08
    Temat: Co z tym poborem do wojska ?
    Od: "Maria" <m...@w...pl>

    Witam
    Facet ma 27 lat.
    Studia ukończył w 2003 roku.
    Dyplom obroniony.
    Z WKU ostatni raz go wzywali w czasie studiów.
    Teraz cisza przez prawie 3 lata.
    W książeczce nie ma wpisu o przeniesieniu do rezerwy.
    Jak wygląda jego sytuacja z wojskiem?
    Czy mogą go wziąć do wojska jeszcze?
    Kiedy nie mogą wziąć faceta do wojska?
    Co trzeba napisać we wniosku o przeniesienie do rezerwy?
    Jak to się zalatwia?
    Doradźcie !
    Zmartwiona

  • 2. Data: 2005-12-19 00:40:49
    Temat: Re: Co z tym poborem do wojska ?
    Od: Jacyna<m...@i...pl>

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ W SPRAWIE PRZENIESIENIA CZĘŚCI
    POBOROWYCH DO REZERWY
    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416,
    z późn. zm. )) zarządza się, co następuje:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy:

    1) do dnia 30 stycznia 2006 r. przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby
    wojskowej, służby w obronie cywilnej lub przeszkolenia wojskowego poborowych:
    a) posiadających na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub osoby,
    względem których poborowego obciąża obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem
    obowiązku wynikającego z umowy, jeżeli łączny przeciętny miesięczny dochód osób
    będących na wyłącznym utrzymaniu poborowego uzyskany w 2005 r. w okresie
    ostatnich trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku jest niższy od
    minimalnego wynagrodzenia określonego w § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
    14 września 2004 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w
    2005 r. (Dz. U. Nr 201, poz. 2062),
    b) którzy nie ukończyli szkoły podstawowej lub posiadają tylko wykształcenie
    podstawowe, uzyskane do dnia 31 sierpnia 2000 r., zdobyte z dwuletnim lub
    większym opóźnieniem, albo ukończyli szkołę specjalną,
    c) którzy posiadają wykształcenie podstawowe uzyskane po dniu 31 sierpnia 2000
    r. i nie ukończyli szkoły gimnazjalnej lub posiadają tylko wykształcenie
    gimnazjalne, które uzyskali z dwuletnim lub większym opóźnieniem łącznie na
    etapie edukacji w szkole podstawowej i gimnazjum, albo ukończyli szkołę specjalną,
    d) których ojciec, matka, ojczym, macocha, brat lub siostra w czasie odbywania
    czynnej służby wojskowej, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
    zmarli lub zostali uznani za inwalidów wojskowych, o których mowa w art. 30 ust.
    1 ustawy z dnia 29 maja 1974 r. o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych
    oraz ich rodzin (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 87, z późn. zm. )),
    e) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia przeszkolenia
    wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2005 r. lub wcześniej, o ile studia
    rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003;
    2) z ostatnim dniem okresu, o którym mowa w art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
    absolwentów szkół wyższych, którzy stali się absolwentami w 2005 r. lub
    wcześniej, niepowołanych do odbycia przeszkolenia wojskowego absolwentów szkół
    wyższych, o ile nie podlegają oni wcześniejszemu przeniesieniu do rezerwy w
    przypadkach, o których mowa w pkt 1 lit. a, d i e;
    3) z dniem ukończenia szkół oficerskich lub szkół aspiranckich (chorążych)
    Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej, absolwentów tych szkół,
    którzy bezpośrednio po ich ukończeniu podjęli służbę w Agencji Bezpieczeństwa
    Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Policji, Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu,
    Służbie Więziennej lub Państwowej Straży Pożarnej, po złożeniu przez nich
    udokumentowanego wniosku w tej sprawie;
    4) kandydatów do służby w Agencji Wywiadu &#8211; absolwentów szkół średnich, którzy
    2005 r. pozytywnie przeszli stosowną procedurę kwalifikacyjną, na wniosek Szefa
    Agencji Wywiadu.

    § 2. Poborowych, o których mowa w § 1 pkt 1:

    1) lit. a i d, przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich do dnia 31 grudnia
    2005 r. udokumentowanego wniosku w tej sprawie;
    2) korzystających z odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego &#8211; przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich do dnia 31 grudnia
    2005 r. wniosku w sprawie przeniesienia do rezerwy;
    3) niekorzystających z odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego &#8211; przenosi się do rezerwy z urzędu, o ile w ciągu 90 dni od dnia
    wejścia w życie rozporządzenia nie złożą pisemnego wniosku o nieprzenoszenie ich
    do rezerwy;
    4) przenosi się do rezerwy również w przypadku, jeżeli orzeczeniem właściwej
    komisji lekarskiej zostali uznani za czasowo niezdolnych do służby wojskowej.

    § 3. Przepisu § 1 pkt 1 nie stosuje się do poborowych, którzy złożyli
    wnioski o przeznaczenie do służby zastępczej i przeznaczono ich do odbycia tej
    służby.

    § 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

    MINISTER OBRONY NARODOWEJ
    Jerzy SZMAJDZIŃSKI

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-12-20 15:06:49
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    W związku z tą częścią:

    > e) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia przeszkolenia
    > wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2005 r. lub wcześniej, o ile studia
    > rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003;

    i odpowiedzią na pytanie 24. znajdujące się tutaj
    http://www.wp.mil.pl/start.php?page=2040000000

    Czy do w/w przeniesienia do rezerwy może wystąpić osoba, która:
    w 2001r. rozpoczęła studia licencjackie i ukończyła je w 2004r. i ma
    wykształcenie wyższe (zawodowe, ale nie mgr), obecnie kontynuuje naukę na
    studiach uzupełniających mgr? Rocznik tej osoby to '80. Jak należy interpretować
    pojęcie "absolwent szkoły wyższej" - to absolwent posiadający wyłącznie tytuł
    mgr czy może być również licencjat?

  • 4. Data: 2005-12-20 16:17:21
    Od: Sławko<f...@o...pl>

> [...]
    > pojęcie "absolwent szkoły wyższej" - to absolwent posiadający wyłącznie tytuł

    I tu może być problem, poczytaj post "buce z wku"

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-12-21 13:28:08
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    > I tu może być problem, poczytaj post "buce z wku"

    Czytałem i się zaniepokoiłem. Raz się żyje, więc z kserem dyplomu i oryginałem
    udałem się dzisiaj do mojego WKU. Sytuacja moja jest taka - studia licencjackie
    rozpoczęte w 2001r., ukończone w 2004r., obecnie jestem na uzupełniających mgr
    (ale o tym nic nie mówiłem, a oni się nie pytali), mój wiek 25 lat.
    Zajechałem, zapytałem, zostałem bez żadnych problemów przeniesiony do rezerwy :)

    pozdr
    nod