  • 1. Data: 2004-05-26 06:18:53
    Temat: TPSA i reklamacje rachunkow - troche dlugie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    naswietle troche sprawe

    jak zapewne wiedza wszyscy aby uzyskac jakakolwiek pomoc na blekitnej linii
    nalezy sie porzadnie zweryfikowac, podac szczegolowe dane, lub jesli kots
    juz to zrobil odpowiednie haslo

    nasz wspanialy monopolista jakis czas temu uruchomil usluge doladowywania
    kart pop przez swoje telefony i tu juz ku mojemu zdziwieniu, (chociaz kazdy
    polak powinien wiedziec ze tak to bedzie) aby doladowac sobie karte nikt nie
    musi sie weryfikowac, wystarczy zadzwonic doladowac i fajrant :) kaska leci,
    a kto placi to ich gowno obchodzi

    w moim przypadku brak blokady kosztowal mnie na szczescie tylko 2 razy po 16
    zloty zanim zalozylem blokade, oba rachunki zareklamowalem na wyzej
    wymieniona kwote, obie reklamacje zostaly odzucone z wyjasnieniem ze jesli
    by sie ktos podpiol to nakrecil by wiekszy rachunek, :) i to ze doladowania
    odbywaly sie w okolichach 24- 1 w nocy nikogo nie zainteresowalo

    w miedzy czasie kilkakrotnie zglaszalem do tpsa awarie lini, (podobno
    zwarcia) problemy z dodzwonieniem sie, odemnie i do mnie itd

    ostatnio jednak przeszli sami siebie, przez okolo 2 dni mialem telefony i w
    momencie kiedy odpieralem ktos inny mowil slucham, albo laczyly sie 3 osoby
    na raz itd, awaria zostala zgloszona i po kolejnym dniu, niby naprawiona,
    okazalo sie jednak ze na moj numer nikt nie moze sie dodzwonic, sygnal jest
    jakby nikt nie odbieral, jak dzwonil telefon u mnie, odbieralem ja i ktos
    jeszcze, w momencie kiedy wykrecilem z telefonu numer swojej komorki okazalo
    sie ze mam inny numer :D, awarie zglosilem i tpsa i wlascicielowi tego
    numeru, zostala w koncu usunieta

    szacuje ze nie posiadalem swojego numeru przez minimu tydzien, bo po
    rozmowie z rodzina, mniej wiecej taki wlasnie czas nikt sie nie mogl z nami
    polaczyc

    dowiedzialem sie rowniez ze w bloku obok mnie stoi szafa tpsa ktora jest
    praktycznie nie zabezpieczona, kazdy moze sie do niej dostac i ludzie non
    stop maja problemy z telefonami i zawyzone rachunki przez takie doladowania
    itp, do tego stopnia ze powaznie zastanawiaja sie nad sprawa sadowa, jednak
    nie wiem co z tego wyjdzie.

    teraz pytania
    dostalem rachunek tpsa, do zaplacenia abonament za maj, czyli ten miesiac
    kiedy mialem nie swoj numer telefonu, czy powinienm zaplacic caly abonament
    i dopiero potem rzadac zwrotu (i na 100% zostac olanym) czy moze potracic
    sobie np 1/4 i zaplacic tyle z uzasadnieniem?
    czy jak przyjdzie w kolejnym miesiacu rachunek z platnosciami za rozmowy
    przeprowadzone w maju, mam zaplacic i dopiero potem rzadac bilingu i
    ewentualnie zwrotu za rozmowy przeprowadzone w czasie kiedy nie mialem
    swojego numeru, czy moze najpierw zarzadac bilingu, oczywscie na ich koszt
    (watpie czy sie uda) i dopiero dochodzic co i jak?

    kwoty narazie nie sa duze, ale chodzi mi bardziej o zasade i olewanie
    klienta niz kase

  • 2. Data: 2004-05-26 09:30:16
    Temat: Re: TPSA i reklamacje rachunkow - troche dlugie
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

> [...]
    > swojego numeru, czy moze najpierw zarzadac bilingu, oczywscie na ich koszt
    > (watpie czy sie uda) i dopiero dochodzic co i jak?

    Generalnie sugeruję wizytę na pl.misc.telefonia. ;)
    Co do pytań. Zasada jest taka, że jeśli składasz reklamację, zapłacić możesz
    tylko część kwoty, którą uznajesz. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie,
    byś zapłacił całość, ale ja nigdy nie płaciłem, jeśli to ode mnie zależało
    (teraz mam polecenie zapłaty). Ciężko jednak określić prawidłową kwotę za
    połączenia, więc potrzebny będzie Ci billing. Jeśli reklamacja zostaje
    uznana, billing należy Ci się za darmo - nie licz jednak, że przyślą Ci go
    za darmo sami. Zazwyczaj potrzebna jest kolejna reklamacja w tej sprawie.
    Kwota abonamentu, którą uznajesz to 1/30 tej opłaty za każdy dzień
    świadczenia usług. Przy tak długim okresie niesprawności przysługuje Ci
    dodatkowo odszkodowanie (za każdy dzień przerwy 1/30 średniej z ostatnich
    trzech rachunków). Jeśli natomiast chodzi o instalację, to być może dobrym
    pomysłem byłoby zrobienie dokumentacji fotograficznej ukazującej jej zły
    stan.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 3. Data: 2004-05-26 18:51:19
    Od: poreba <d...@p...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > rachunki przez takie doladowania itp, do tego stopnia ze
    > powaznie zastanawiaja sie nad sprawa sadowa, jednak nie wiem co
    Jak obok Ci radzą skocz na pmt, a tam zazwyczaj proponują następującą
    procedurę:
    -dokumentacja braku należytych zabezpieczeń sieci
    (foto, swiadkowie)
    -złożenie zawiadomienia o przestępstwie
    kradzieży impulsów tel _na_szkodę_TPSA_
    -reklamacja rachunku ze wskazaniem na powyższe
    -oczekiwanie na wyniki roboty policji/prokuratury
    -złożenie reklamacji w oparciu o ustalenia ww.
    gdyż "niewykryci sprawcy" działali na szkodę TPSA - nie Twoją
    -złożenie kolejnej reklamacji...

    --
    pozdro
    poreba