  • 1. Data: 2004-05-25 22:09:21
    Temat: NASK - platnosc za domene
    Od: Piotr Górski <pg@wytnij_to.di.com.pl>

    Kiedys przyszedl do mnie klient i powiedzial - chce miec swoja strone www.
    Powiedzialem Ok, kupilem mu domene, zrobilem hosting. Gosc byl zadowolony.
    Po pewnym czasie stwierdzil, ze nie chce juz tej strony. Hosting zostal
    zlikwidowany ale domena istniala - zostala oplacona na rok. Jakies 2
    tygodnie temu dostalem fakture za przedluzenie waznosci domeny o kolejny
    rok. Troche sie wkurzylem gdyz nie chcialem przedluzania tej domeny -
    dokladnie przeczytalem ich regulamin - okazalo sie, ze przedluzaja domene
    automatycznie:

    "Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Wypowiedzenie
    Umowy powinno zostać złożone na piśmie lub drogą faksową"

    Dla mnie "powinno" nie oznacza, że "musze" dostarczac im wypowiedzenie na
    piśmie. Co na ten temat może powiedzieć prawo?

    To jednak nie koniec sprawy. Dziś zadzwonil do mnie jakis gosc z nasku i
    stwierdzil, ze jesli nie zaplace nask "zgodnie z zasadami rejestracji i
    utrzymania domen bedzie domagal sie wplaty pieniedzy za wykonana usluge -
    nawet w sadzie."

    Ok - jakiś gość straszy mnie sądem, niby zgodnie z regulaminem. Tylko ja
    czytajac ten regulamin natrafilem na cos takiego:

    "Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo
    całości opłaty rocznej"

    No to do cholery co jest grane? W regulaminie jak byk napisano, ze jak nie
    zaplace to rozwiaza ze mna umowe. Czy NASK ma prawo w jakis sposob probowac
    wyciagac ode mnie pieniadze za ta domene?

    Jakby ktos chcial caly regulamin nasku: http://www.dns.pl/zasady.html

    Z gory dzieki za pomoc,

    --
    Piotr Górski
    Jeśli chcesz zwiedzić świat - zostań pakietem w TPSA!

  • 2. Data: 2004-05-25 23:02:30
    Temat: Re: NASK - platnosc za domene
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@b...tu.ale.sobie.poszedl.pl>, Piotr Górski wrote:
> [...]
    > Dla mnie "powinno" nie oznacza, że "musze" dostarczac im wypowiedzenie na
    > piśmie. Co na ten temat może powiedzieć prawo?

    Tu "powinno" dotyczy formy wypowiedzenia. Wypowiedziales w jakiejkolwie
    innej formie, tj. np. ustnie, i tak ze potrafisz dowiesc tego faktu? Bo
    jesli nie to nie specjalnie jest sens nad tym niuansem sie tu zastanawiac.

    > stwierdzil, ze jesli nie zaplace nask "zgodnie z zasadami rejestracji i
    > utrzymania domen bedzie domagal sie wplaty pieniedzy za wykonana usluge -
    > nawet w sadzie."
    [..]
    > No to do cholery co jest grane? W regulaminie jak byk napisano, ze jak nie
    > zaplace to rozwiaza ze mna umowe. Czy NASK ma prawo w jakis sposob probowac
    > wyciagac ode mnie pieniadze za ta domene?

    A dlaczego przyjmujesz ze zerwanie umowy z przyczyn wynikajacych z twojego
    jej nie przestrzegania oznacza automatycznie anulowanie wymaganej
    zaplaty? Mozna sie co najwyzej zastanawic MZ czy jest to dozwolony zapis
    umowy.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-26 19:58:42
    Od: Juliusz Jezierski <j...@l...pl>

    Piotr Górski wrote:

    > Kiedys przyszedl do mnie klient i powiedzial - chce miec swoja strone www.
    > Powiedzialem Ok, kupilem mu domene, zrobilem hosting. Gosc byl zadowolony.

    Na przyszłość będziesz domenę rejestrował na klienta. Są tacy zresztą
    co specjalnie tego nie robią i potem klient ma się z pyszna.
    --
    Pozdrawiam.