    From: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA i reklamacje rachunkow - troche dlugie
    Date: Wed, 26 May 2004 11:30:16 +0200

    news:c91cs5$13u$1@opal.futuro.pl...

    > [...]
    > teraz pytania
    > dostalem rachunek tpsa, do zaplacenia abonament za maj, czyli ten miesiac
    > kiedy mialem nie swoj numer telefonu, czy powinienm zaplacic caly
    > abonament i dopiero potem rzadac zwrotu (i na 100% zostac olanym) czy
    > moze potracic sobie np 1/4 i zaplacic tyle z uzasadnieniem?
    > czy jak przyjdzie w kolejnym miesiacu rachunek z platnosciami za rozmowy
    > przeprowadzone w maju, mam zaplacic i dopiero potem rzadac bilingu i
    > ewentualnie zwrotu za rozmowy przeprowadzone w czasie kiedy nie mialem
> [...]

    Generalnie sugeruję wizytę na pl.misc.telefonia. ;)
    Co do pytań. Zasada jest taka, że jeśli składasz reklamację, zapłacić możesz
    tylko część kwoty, którą uznajesz. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie,
    byś zapłacił całość, ale ja nigdy nie płaciłem, jeśli to ode mnie zależało
    (teraz mam polecenie zapłaty). Ciężko jednak określić prawidłową kwotę za
    połączenia, więc potrzebny będzie Ci billing. Jeśli reklamacja zostaje
    uznana, billing należy Ci się za darmo - nie licz jednak, że przyślą Ci go
    za darmo sami. Zazwyczaj potrzebna jest kolejna reklamacja w tej sprawie.
    Kwota abonamentu, którą uznajesz to 1/30 tej opłaty za każdy dzień
    świadczenia usług. Przy tak długim okresie niesprawności przysługuje Ci
    dodatkowo odszkodowanie (za każdy dzień przerwy 1/30 średniej z ostatnich
    trzech rachunków). Jeśli natomiast chodzi o instalację, to być może dobrym
    pomysłem byłoby zrobienie dokumentacji fotograficznej ukazującej jej zły
    stan.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas