  • 1. Data: 2003-12-29 11:43:51
    Temat: TPSA i ogolnie o podpisywaniu umowy pytan dwa [lekko dlugie]
    Od: "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl>

    Witam.
    Skladam wlasnie reklamacje do TPSA...

    Mam nastepujaca sytuacje: 30.10.2003 bylem w TPSA podpisac umowe (zmiana
    najemcy lokalu -> zmiana abonenta). Wczesniejszy abonent zmarl i ja, jako
    wspollokator oplacalem rachunki przez kilka miesiecy, ale przyszla w koncu
    pora, ze trzeba bylo zmienic abonenta. Prosilem tylko o przepisanie numeru
    na mnie, cala reszta miala pozostac bez zmian. Tymczasem, na nowym
    rachunku okazalo sie, ze zamiast abonamentu oszczednego za 23+VAT (jaki
    byl przed zmiana) mam standardowy 35+VAT. Pani z ktora podpisywalem umowe
    nie wspomniala ani slowem o abonamencie jaki sobie zycze, rowniez na
    umowie nie ma slowa na ten temat.
    1. Czy obowiazkiem TPSA bylo zapytanie klienta o rodzaj abonamentu, jaki
    chce sobie wybrac? Wiem, ze ustne ustalenia mozna sobie czesto w d..
    wsadzic, ale z drugiej stron na umowie nie ma ani slowa o wybranym
    abonamencie, a cokolwiek na papierze przyszlo dopiero na fakturze
    grudniowej, a zmiana bedzie dopiero w styczniu - czyli w 2 miesiace
    przeplacam 24+VAT... Czym moge sie podeprzec przy skladaniu relkamacji?

    Abonament oplacany jest "z gory" tak wiec pazdziernikowy rachunek na
    poprzedniego abonenta zawiera pozycje "listopad". Rachunek listopadowy,
    ktory przyszedl juz na mnie, rowniez zawiera taka pozycje, i dodatkowo
    "grudzien" (co akurat jest oczywiste). Tak wiec abonament za listopad jest
    na dwoch rachunkach (na mnie i poprzedniego abonenta). Przyszlo mi do
    glowy, ze zaplace ten pazdziernikowy, tanszy (z abonamentem "oszczedny") i
    powiem, ze niech sie wypchaja, bo nie bede placil 2 razy za listopad. Ale
    boje sie, ze z drugiej strony, gybym jednak musial zaplacic drozej swoj
    abonament, to moga byc klopoty z odzyskaniem tamtych pieniedzy, bo
    przeciez poprzedni abonent zmarl, wiec czemu niby mnie maja to oddac,
    pomimo, ze ja to zaplacilem...
    2. Jak postapic w tej sytuacji, zaplacic abonament za listopad jako
    poprzedni abonent i domagac sie uznania tego faktu?

    Z gory dziekuje za jakies wskazowki.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 2. Data: 2003-12-29 12:01:27
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Z gory dziekuje za jakies wskazowki.

    Reklamowac, reklamowac .... ;)

  • 3. Data: 2003-12-29 12:04:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > byl przed zmiana) mam standardowy 35+VAT. Pani z ktora podpisywalem umowe
    > nie wspomniala ani slowem o abonamencie jaki sobie zycze, rowniez na

    No własnie - radzilabym poczytać regulaminy czy przez przypadek nie jest tak
    ze plan taryfowy standardowy - jak nazwa wskazuje- jest planem domyślnym, a
    wszystkie wariacje typu oszczędny, sekundowy czy co tam jeszcze są już opcją
    na życzenie klienta. Poprzedni właściciel numeru chciał pakiet oszczędny i
    na niego byl on wystawiany. Ty ponieważ nie zawarłeś w umowie takiego
    zastrzeżenia automatycznie dostałeś plan standardowy.

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-12-29 13:26:44
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > na życzenie klienta. Poprzedni wła?ciciel numeru chciał pakiet oszczędny i
    > na niego byl on wystawiany. Ty ponieważ nie zawarłe? w umowie takiego
    > zastrzeżenia automatycznie dostałe? plan standardowy.

    A jak ja podpisywalem umowe, to sie mnie spytali ...

  • 5. Data: 2003-12-29 15:26:59
    Od: "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Ty
    > ponieważ nie zawarłeś w umowie takiego zastrzeżenia automatycznie
    > dostałeś plan standardowy.

    W umowie nie ma ani sowa o wybranym planie taryfowym... W zasadzie moge
    sie upierac, ze chcialem oszczedny, a pani w okienku powiedziala, ze taki
    dostane...
    Wyobrazasz sobie, ze wykupujesz jakas usluge i nie pytaja sie Ciebie, jaki
    jej wariant sobie wybierasz? A przynajmniej nie informuja, jaki domyslnie
    zostal Ci przydzielony?? Rownie dobrze mogli mi ustawic najdrozszy
    abonament, przeciez nigdzie nie jest napisane, ze go nie chcialem...
    Chodzi mi o to, czy firma jest zobowiazana do poinformowania klienta o
    szczegolach, ktore nie znalazly sie na papierze
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 6. Data: 2003-12-29 18:34:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl> napisał w wiadomości

    Z tego co się orientuję, to jest tak, że Standardowy test standardem.
    Jakbyś prosił o inny, to wówczas piszesz taki wniosek i dostajesz
    potwierdzenie, że go złożyłeś. Wnioski często przychodzą z rachunkiem.

  • 7. Data: 2003-12-30 00:00:38
    Od: "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Z tego co się orientuję, to jest tak, że Standardowy test standardem.
    > Jakbyś prosił o inny, to wówczas piszesz taki wniosek i dostajesz
    > potwierdzenie, że go złożyłeś. Wnioski często przychodzą z rachunkiem.

    Zmienilem go telefonicznie, widac wniosek nie jest konieczny :) Ale o
    standardach rowniez trzeba, a przynamniej wypada poinformowac, prawda?
    Ja sie nieraz spotkalem z sytuacja "na koszt firmy" gdy pracownik nie
    poinformowal mnie o mozliwosci wyboru wariantu uslugi. Ale taka sytuacja w
    TPSA to chyba jednak marzenie... :( Jak czlowiek sam o siebie nie zadba,
    to na niektore firmy nie ma co liczyc :(
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 8. Data: 2003-12-30 00:47:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > TPSA to chyba jednak marzenie... :( Jak czlowiek sam o siebie nie zadba,
    > to na niektore firmy nie ma co liczyc :(

    Jestem również zdania, że powinni Cię poinformować. Ale to już kwestia
    obsługującego Cię człowieka, który jest omylny. Być może teraz nie
    potrzeba już tych blankietów z uwagi na tą ich błękitną linie. Ja
    załatwiałem coś podobnego, jak jeszcze były Biura Obsługi Klienta. Tam
    trzeba było napisać wniosek.