    From: "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TPSA i ogolnie o podpisywaniu umowy pytan dwa [lekko dlugie]
    Date: Mon, 29 Dec 2003 12:43:51 +0100

    Witam.
    Skladam wlasnie reklamacje do TPSA...

    Mam nastepujaca sytuacje: 30.10.2003 bylem w TPSA podpisac umowe (zmiana
    najemcy lokalu -> zmiana abonenta). Wczesniejszy abonent zmarl i ja, jako
    wspollokator oplacalem rachunki przez kilka miesiecy, ale przyszla w koncu
    pora, ze trzeba bylo zmienic abonenta. Prosilem tylko o przepisanie numeru
    na mnie, cala reszta miala pozostac bez zmian. Tymczasem, na nowym
    rachunku okazalo sie, ze zamiast abonamentu oszczednego za 23+VAT (jaki
    byl przed zmiana) mam standardowy 35+VAT. Pani z ktora podpisywalem umowe
    nie wspomniala ani slowem o abonamencie jaki sobie zycze, rowniez na
    umowie nie ma slowa na ten temat.
    1. Czy obowiazkiem TPSA bylo zapytanie klienta o rodzaj abonamentu, jaki
    chce sobie wybrac? Wiem, ze ustne ustalenia mozna sobie czesto w d..
    wsadzic, ale z drugiej stron na umowie nie ma ani slowa o wybranym
    abonamencie, a cokolwiek na papierze przyszlo dopiero na fakturze
    grudniowej, a zmiana bedzie dopiero w styczniu - czyli w 2 miesiace
    przeplacam 24+VAT... Czym moge sie podeprzec przy skladaniu relkamacji?

    Abonament oplacany jest "z gory" tak wiec pazdziernikowy rachunek na
    poprzedniego abonenta zawiera pozycje "listopad". Rachunek listopadowy,
    ktory przyszedl juz na mnie, rowniez zawiera taka pozycje, i dodatkowo
    "grudzien" (co akurat jest oczywiste). Tak wiec abonament za listopad jest
    na dwoch rachunkach (na mnie i poprzedniego abonenta). Przyszlo mi do
    glowy, ze zaplace ten pazdziernikowy, tanszy (z abonamentem "oszczedny") i
    powiem, ze niech sie wypchaja, bo nie bede placil 2 razy za listopad. Ale
    boje sie, ze z drugiej strony, gybym jednak musial zaplacic drozej swoj
    abonament, to moga byc klopoty z odzyskaniem tamtych pieniedzy, bo
    przeciez poprzedni abonent zmarl, wiec czemu niby mnie maja to oddac,
    pomimo, ze ja to zaplacilem...
    2. Jak postapic w tej sytuacji, zaplacic abonament za listopad jako
    poprzedni abonent i domagac sie uznania tego faktu?

    Z gory dziekuje za jakies wskazowki.
    pzdr.
    B.

    --