  • 1. Data: 2003-12-29 10:02:40
    Temat: komornik
    Od: "Zeta" <r...@p...onet.pl>

    Witam !

    Gdzie mogę złożyć skargę na opieszałość komornika ?

    Pozdrawiam
    Renata

  • 2. Data: 2003-12-29 16:12:31
    Temat: Re: komornik
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Zeta" <r...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Gdzie mogę złożyć skargę na opieszałość komornika ?

    Do sądu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kobieta to nie czlowiek, to zebro.

  • 3. Data: 2003-12-29 16:47:44
    Od: "info" <info*usun*@e-windykacja.com.pl>

    witam
    zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego:

    Art. 767. § 1. Na czynności komornika przysługuje skarga do sądu rejonowego.
    Dotyczy to także zaniechania przez komornika dokonania czynności.
    § 2. Skargę wnosi się do sądu w terminie tygodniowym od daty czynności, gdy
    strona była przy niej obecna lub była o jej terminie zawiadomiona, w innych
    wypadkach - od daty zawiadomienia strony o dokonaniu czynności, w braku
    zawiadomienia - od daty dowiedzenia się o niej, a w wypadku zaniechania - od
    daty, w której czynność powinna być dokonana.
    § 3. Zażalenie na postanowienie sądu przysługuje w wypadkach w ustawie
    wskazanych.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-29 21:33:28
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    od
    > daty, w której czynność powinna być dokonana.

    Akurat w tym przypadku nalezy odroznic opieszalosc (przewleklosc) od
    bezczynnosci. Na bezczynnosc (nie podjecie czynnosci w ogole mimo obowiazku)
    przysluguje skarga do sadu rejonowego. Na opieszalosc (przewlekle
    prowadzenie egzekucji) nie przysluguje skarga na czynnosc komornika ale
    skarga do prezes sadu w trybie art. 227 i n. kpa. Skarge taka mozna wniesc
    takze do okregowej izby komornikow.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-12-29 22:54:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <l...@p...fm> naskrobał/a w

    > czynnosc komornika ale skarga do prezes sadu w trybie art. 227 i n.
    > kpa. Skarge taka mozna wniesc takze do okregowej izby komornikow.

    Dlaczego kpa?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 6. Data: 2003-12-30 08:37:27
    Od: "Zeta" <r...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję wszystkim za informację.

    Renata

  • 7. Data: 2003-12-30 09:28:19
    Od: <l...@p...fm>

    > Dlaczego kpa?

    Bo skarga w trybie administracyjnym dopuszczalna jest na kazde nienalezyte
    wykonywanie obowiazkow przez organy panstwowe, samorzadowe i spoleczne oraz
    na pracownikow tych organow. Natomiast skarga na bezczynnosc komornika tylko
    w rozumieniu bezczynnosci o ktorej pisalem wyzej. Wiec jesli komornik
    opieszale prowadzi egzekucje (ale podejmuje wszystkie czynnosci do ktorych
    zobowiazuje go ustawa) to sad skarge oddali. Ale okregowa izba komornikow
    lub prezes sadu rejonowego jako organy nadrzedne w stosunku do komornika w
    rozumieniu kpa, moga zastosowac wobec niego odpowiedzialnosc dyscyplinarna
    za nieuzasadnione przedluzanie egzekucji. Podstawa tej odpowiedzialnosci
    jest powołany przepis art 227 kpa i n. "Przedmiotem skargi może być w
    szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe
    organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów
    skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw"
    Art 223 § 2. Pracownik organu państwowego, pracownik samorządowy oraz organu
    organizacji społecznej, winny niewłaściwego i nieterminowego załatwiania
    skarg i wniosków, podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej
    albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.

    Mysle ze wyjasnilem dostatecznie te kwestie.

    Dan.

  • 8. Data: 2003-12-30 09:58:06
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <l...@p...fm> naskrobał/a w

    > Bo skarga w trybie administracyjnym dopuszczalna jest na kazde
    > nienalezyte wykonywanie obowiazkow przez organy panstwowe,
    > samorzadowe i spoleczne oraz na pracownikow tych organow.

    Ale komornik nie jest organem administracji, jednostki samorządu, ani tym
    bardziej społecznym.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Most people would rather die than think; in fact, they do so.

  • 9. Data: 2003-12-30 10:19:10
    Od: <l...@p...fm>

    > Ale komornik nie jest organem administracji, jednostki samorządu, ani tym
    > bardziej społecznym.

    Jest organem panstwowym a scislej funkcjonariuszem publicznym do ktorego tez
    stosuje sie postepowanie skargowe.
    art. 3 ustawy o komornikach okresla zakres przedmiotowy nadzoru prezesa sadu
    rejonowego a art 6 powolanej ustawy stanowi, ze "skargi na postępowanie
    komornika nie dotyczące czynności egzekucyjnych i nie objęte nadzorem
    prezesa sądu rejonowego rozpatrują organy samorządu komorniczego".
    Tryb rozpoznawania tych skarg okresla wlasnie kpa

    Dan.

  • 10. Data: 2003-12-30 15:35:01
    Od: <l...@p...fm>

    Poniewaz dostalem maila od niejakiego Bukforta, ze to niby bzdury wypisuje i
    ze skarga na opieszalosc sluzy na podstawie art 767 kpc a takze ze
    postepowania skargowego stosowac wobec komornik nie mozna, to na poparcie
    swoich twierdzen przytaczam wyrok SN

    1973.06.14 wyrok SN I CR 250/73 OSNC 1974/6/110
    Użyty w art. 767 § 1 zd. 2 k.p.c. termin "zaniechanie dokonania czynności"
    nie obejmuje bezczynności powodującej przewlekłość postępowania, na którą
    nie przysługuje skarga na czynności komornika.

    Dan.