  • 1. Data: 2003-12-29 09:55:55
    Temat: Stosunek pracy i działalność gospodarcza, a ZUS
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Państwo.

    Czy jest ktos w stanie uzasadnic, dlaczego płacenie skladek zus (emerytalne
    i rentowe) z tyt. prowadzenia DG powiazane jest z wysokoscia wynagrodzenia
    ze stosunku pracy ??
    Jakos nie wynika mi to z art. 9 ustawy o ubezpieczeniu spolecznym, albo
    czegos nie zauwazam.
    Bartek

  • 2. Data: 2004-01-01 23:49:27
    Od: <l...@p...fm>

    > Czy jest ktos w stanie uzasadnic, dlaczego płacenie skladek zus
    (emerytalne
    > i rentowe) z tyt. prowadzenia DG powiazane jest z wysokoscia wynagrodzenia
    > ze stosunku pracy ??

    Pewnie dlatego ze w takim przypadku zus placi sie tylko raz. Wiec jezeli
    prowadzisz dzialalnosc gosp. i jednoczesnie pozostajesz w stosunku pracy to
    skladka na zus placona jest tylko od wynagrodzenia ze stos. pracy i zalezy
    od jego wysokosci.

    Dan.

  • 3. Data: 2004-01-02 07:36:37
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    ok, zgadzam sie, ale nie w przypadku stosunku pracy - tu od każdego płaci
    sie ZUS. A co do case study, nie wynika mi to z art. 9 ustawy (choć wydaje
    mi sie że jest to przepis szczególny związany z okresleniem podlegania
    składka zus w przypadku zbiegów tytułów ubezpieczeń), bo wprost i
    enumeratywnie jest tam określone do jakich tytułów ubezpieczeń sie to tyczy,
    i niestety nie ma działalności gospodarczej, więc niebardzo rozumie na
    jakiej podstawie jest to uzaleznione od wysokości wynagrodzenia ze stosunku
    pracy :(
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2004-01-03 00:15:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Bartek wrote:

    wKF: możesz pisać "pod cytatem" ? Jak ja mam teraz powiązać
    teksty labladora z twoimi ? :)

    [...]
> [...]
    >+ jakiej podstawie jest to uzaleznione od wysokości wynagrodzenia ze stosunku

    Na podstawie art. 9 .1a:
    ++++
    1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa wymiaru składek
    [...] z tytułu stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni, służby,[...]
    jest niższa od określonej w art. [...] podlegają również obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z innych tytułów, z zastrzeżeniem
    [...]
    ----
> [...]
    >+ > (emerytalne
    >+ > > i rentowe) z tyt. prowadzenia DG powiazane jest z wysokoscia

    Może być ? :)
    Płacenie ZUS "od stosunku pracy" pozwala nie płacić z innych
    stosunków (art. 9.1), *ale* pod warunkiem że zarobek przekracza
    próg (art.9.1a)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-05 08:08:15
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Płacenie ZUS "od stosunku pracy" pozwala nie płacić z innych
    > stosunków (art. 9.1), *ale* pod warunkiem że zarobek przekracza

    ok, dziekuje,
    Bartek

  • 6. Data: 2004-01-05 08:23:04
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    [ciach!]
    > ok, dziekuje,

    To na przyszłość - wycinaj zbędne cytaty...

    chester

    --
    "Symetria: estetyka idiotów." (Julian Tuwim)

  • 7. Data: 2004-01-05 08:26:24
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    > [ciach!]
    >
    > To na przyszłość - wycinaj zbędne cytaty...
    >
    > chester

    nie ma problemu, dostosuje sie :)
    Bartek