  • 1. Data: 2003-12-29 11:23:08
    Temat: zachowek
    Od: "tom" <i...@o...pl>

    odkupiłem od PKP mieszkanie służbowe w ktorym wcześniej mieszkałem z ojcem i
    matką. obecnie mieszkam we własnym mieszkaniu ale również z ojcem i z matką -
    nagle słyszę od siostry i brata że będę musiał spłacić ich należności
    zachowkowe, czy to prawda

  • 2. Data: 2003-12-29 14:53:30
    Temat: Re: zachowek
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    Chyba ze w chwili smierci rodzicow byli maloletnimi lub trwale niezdolni do
    pracy - art/911 kc

  • 3. Data: 2003-12-29 18:32:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    matką -
    > nagle słyszę od siostry i brata że będę musiał spłacić ich należności

    Skoro Ty odkupiłeś to mieszkanie od PKP, to nie bardzo widzę jakiego
    zachowku oczekuje rodzeństwo w związku z tym mieszkaniem. Wszak nie
    nabywasz tej nieruchomości w drodze spadku, a zakupu. Po za tym piszesz,
    że obecnie mieszkasz nadal z ojcem i matką, z czego wnoszę, że żyją (i
    niech żyją jak najdłużej). W tej sytuacji, to w ogóle trudno mówić o
    zachowku, bo ten jest związany z ich śmiercią.