eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTPSA - dyskryminowanie klientów › TPSA - dyskryminowanie klientów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TPSA - dyskryminowanie klientów
    Date: Wed, 1 Sep 2004 05:32:29 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 52
    Sender: d...@o...pl@pd74.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl
    Message-ID: <vj59zpg2bmbo.isgp7ao4b2gy$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: pd74.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1094009744 18900 213.76.27.74 (1 Sep 2004 03:35:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 1 Sep 2004 03:35:44 GMT
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.12.1pl
    X-homepage: www.netcoffee.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:237684
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam serdecznie grupę!

    Zapewne wielu z Was zna usługę naszego monopolisty - Neostradę.
    Aby była możliwa jej aktywacja, punkt w którym ma być podłączony modem
    Neostrady musi znajdować się w odległości max. 6km od najbliższej centrali
    TPSA. W przeciwnym wypadku - "Pane, to se ne da!".
    I w tym momencie pojawia się problem - abonenci mieszkający dalej niż 6km
    od najbliższej centrali są skazani na korzystanie z _bardzo drogiego_ i o
    _podłej jakości_ (w porównaniu do Neostrady) połączenia modemowego[1] (sama
    TPSA reklamowała Neostradę sloganem: "Nie daj się zjeść rachunkom za
    telefon"[sic!]). Przecież to kpina! Czy w takim wypadku TPSA nie powinna
    zapewnić abonentom jakiegoś substytutu Neostrady?[2] W końcu, rozlokowanie
    central telefonicznych jest wewnętrzną sprawą TPSA, na którą abonenci nie
    mają wpływu. A przecież każdy jest równoprawnym abonentem TPSA[3]. MSZ czym
    innym jest nieświadczenie usług w ogóle na danym terenie[4] a co innego
    ograniczanie dostępu _obecnym_ i _równoprawnym_ klientom do tak atrakcyjnej
    usługi, co jednocześnie _wymusza_ na nich używanie usługi _drogiej_ i o
    _podłej_ jakości. To tak jakby wejść do sklepu w trakcie promocji
    "Telewizor 32'' za 1zł" i usłyszeć: "pani jest kobietą więc pani nie
    sprzedamy"[5].

    Czy takie dyskryminowanie klientów jest zgodne z prawem?


    [1] Nie wchodzi w rachubę zmiana operatora. Primo: b.ważny jest dla nas
    obecny nr telefonu, secundo: jedyną konkurencją dla TPSA jest Netia (która
    jeszcze jakiś czas temu nie podłączała na moim terenie nowych abonentów ze
    względu na brak wolnych linii). Nie ma także sieci TV kablowej ani
    możliwości dostępu radiowego do Internetu. Jesteśmy *skazani* na TPSA.
    [2] MSZ nie jest takim substytutem oferowany tym, którzy nie mogą z
    przyczyn technicznych korzystać z Neostrady, pakiet 100h/mies za 126pln.
    Oferuje on połączenie o prędkości 64kb/s w cenie 1,26pln/h, w czasie gdy
    np. Neostrada 1024 daje maksymalnie 720 godzin za 149 pln miesięcznie
    (0,20pln/h, 1024kb/s). Co daje pakiet który ma zastąpić Neostradę?
    Połączenie 6 razy droższe i 16 razy wolniejsze. Transfer tej samej ilości
    danych kosztuje 96x więcej w pakiecie niż w Neo!
    [3] Zakładam, że nie można założyć Neostrady tylko z winy TPSA, a nie np. z
    powodu zalegania z opłatami
    [4] Na marginesie dodam, że kilka lat temu mieszkańcy mojej miejscowości
    musieli zrobić "sciepę narodową" po +/-500 pln (nie pamiętam dokładnie) -
    za uzbierane pieniądze TPSA założyła linie telefoniczne. O wpłaconą kwotę
    były pomniejszone pierwsze rachunki.
    [5] Jestem mężczyzną ale dyskryminacja ze względu na płeć bardziej mi
    pasowała do opowiastki niż np. ze względu na kolor włosów czy miejsce
    zamieszkania ;)

    Pozdrawiam wszystkich
    Jarosław Mężyk

    --
    j...@i...pl
    Dura lex - sed lex

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1