  • 1. Data: 2003-11-16 20:45:18
    Temat: Re: Szkolenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jest jakiś sposób, żeby
    > w momencie, gdy znajdę lepiej płatną pracę zwolnić się bez problemów z
    pracy

    Jedynym sposobem jest sprowokowanie pracodawcy do zmiany warunków umowy o
    pracę. Choćby danie Ci podwyżki w związku ukończeniem kursu. Wówczas
    wypowiedzenie jest z jego winy.

  • 2. Data: 2003-11-17 06:53:34
    Temat: Szkolenie
    Od: "Roman Pilewicz" <r...@p...onet.pl>

    Witam !

    Wysłany zostałem przez zakład pracy na dobrowolne szkolenie z języka
    angielskiego. Przed szkoleniem musiałem podpisać oświadczenie, że po roku od
    ukończenia szkolenia nie zwolnię się za wypowiedzeniem z pracy.
    Czy takie postępowanie pracodawcy jest legalne ? Czy jest jakiś sposób, żeby
    w momencie, gdy znajdę lepiej płatną pracę zwolnić się bez problemów z pracy
    ?

    Z góry dziękuję za informację

    Pozdrawiam
    Roman

  • 3. Data: 2003-11-17 07:36:31
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Roman Pilewicz" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    żeby
    > w momencie, gdy znajdę lepiej płatną pracę zwolnić się bez problemów z

    Jest legalne.
    Pracodawca w ciebie inwestuje i chciałby z tego coś mieć.
    Jeśli zwolnisz się przed rokiem, to" coś " będziesz musiał.
    Zwykle to "coś" to jest zwrot kosztów tego szkolenia w całości lub
    proporcjonalnie do okresu czasu jaki przepracowałeś w ciągu tego roku.
    Dobrze by było, gdyby to "ile" było konkretnie napisane w tym co podpisałeś.
    Jak tak nie jest to licz się z tym, że jeżeli zwolnisz się nawet jeden dzień
    przed upływem roku to "ile" może się równać "wszystko".

  • 4. Data: 2003-11-18 12:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ pracę. Choćby danie Ci podwyżki w związku ukończeniem kursu. Wówczas

    IMO nic z tych rzeczy.
    Pracodawca oświadczy że zastosował wariant z KP art.42 § 4, a tam
    wymaga sie tylko "jeżeli nie powoduje to obniżenia wynagrodzenia".
    Po 2..3 miesiącach obniża wynagrodzenie z powrotem i wszyscy są
    zadowoleni ;)
    Natomiast AFAIK nie jest prawdą że nie można się zwolnić: wystarczy
    popłacić pracodawcy zwrot wartości szkoleń i kursów...

    pozdrowienia, Gotfryd