  • 1. Data: 2003-11-16 19:48:07
    Temat: Re: spadek? jak udowodnic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wg mnie, po śmierci pani ojca dziedziczą po równo pani i brat, chyba, że
    > ojciec zostawił testament.

    Święta racja. Tylko, że dom pewnie nigdy nie stanowił własności jej ojca,
    więc do masy spadkowej nie wejdzie.

    > Chyba tak, rodzinie chyba coś zawsze przysługuje, ale niech się ktoś
    > inny wypowie.

    Bardzo kompetentna rada. Zazwyczaj przysługuje spadek, tylko, że w tym
    wypadku trzeba by znaleźć dowód na współwłasność w tym domu. A to moim
    zdaniem jest tak karkołomne zadanie, że odradzam z praktycznego punktu
    widzenia. Co do zasady właściciel domu wynika z księgi wieczystej i tego
    podważyć w opisanym wypadku raczej się nie uda. Można by ewentualnie
    wnioskować na podstawie wspólnego zamieszkiwania w tym domu, że pewnie
    znajdowały się tam jakieś przedmioty użytkowe należące do spadkodawcy, ale
    nie widzę żadnego praktycznego sposobu ustalenia, jakie by to miały być
    przedmioty.

  • 2. Data: 2003-11-17 14:31:30
    Temat: spadek? jak udowodnic?
    Od: "Ewa" <c...@g...pl>

    Witam. Moze moje pytanie wyda sie dziwne, ale jednak. Sprobuje opisac
    wszystko po kolei. Ojciez moj rozwiodl sie ze swoja zona, czyli moja matka
    jak mialam 10 lat, teraz mam 28. Przez caly czas placil regularnie alimenty
    (dosyc wysokie), takze przez caly czas mieszkalam z mama, ktorej zostawil po
    rozwodzie cale mieszkanie lacznie z wyposazeniem oraz samochod. W 2 lata po
    rozwodzie zwiazal sie z kobieta, mileli wspolnie jedno dziecko (przyrodni
    brat), jednak z owa Pania nie zawarł formalnie małżeństwa.Podczas owego
    konkubinatu, moj ojciec z pania X (tak nazwijmy ja) wykonczyl dom (dom w
    spadku dostala X po swoim ojcu - stan surowy). Na wykonczemie domu ojciec z
    pania X wzieli wsolnie kredyt pod zastaw domu (hipoteka), fak. wszystkie
    jednak byly wystawiane na pania X. Ojciec moj w domu byl tylko zameldowany,
    zmarł, potem zmarła pani X. Dom lacznie z dzalka przypadl synowi tej pani.
    Czy takze mnie nalezy sie jakis zachowek? Ewentualnie jakas czesc majatku???
    Jak to udowodnic?
    Prosze o odpowiedz w miare szybko.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2003-11-17 18:04:03
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-17 15:31 Ewa napisał(a):

> [...]

    >Czy takze mnie nalezy sie jakis zachowek? Ewentualnie jakas czesc majatku???

    Chyba tak, rodzinie chyba coś zawsze przysługuje, ale niech się ktoś

    Metryką urodzenia?
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)