  • 1. Data: 2003-11-16 20:04:32
    Temat: Re: Wyrok bez rozprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli dobrze zrozumiałem intencje, to taki wniosek nazywa się wnioskiem o
    dobrowolne poddanie się karze. Jeśli wina oskarżonego nie budzi
    wątpliwości, to plusy sąd dwa. Nie traci on czasu na branie udziału w
    rozprawach, które i tak tylko do skazania go mogą doprowadzić. No i sąd
    inaczej na to patrzy i zapadają z reguły niższe wyroki.

  • 2. Data: 2003-11-17 10:59:42
    Temat: Wyrok bez rozprawy
    Od: "Mixer" <g...@w...pl>

    Witam,
    gdzieś zasłyszałem, iż jest mozliwosc przyspieszenai procesu sądowego
    poprzez złożenie wniosku o wyrok bez rozprawy?

    Czy ktoś coś wie o takiej możliwości?
    Jak to sie odbywa i jakie są plusy i minusy?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-12 11:56:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mixer" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprzez złożenie wniosku o wyrok bez rozprawy?
    >
    > Czy ktoś coś wie o takiej możliwości?
    > Jak to sie odbywa i jakie są plusy i minusy?

    Można, z tym,że nie piszesz, o co Ci chodzi, więc trudno ocenić lub podać
    procedurę. Inna jest dla spraw cywilnych, inna dla karnych a jeszcze inna
    dla wykroczeń.

    Jeśli nie ma wątpliwości co do winy oskarżonego, to jest to dla niego
    lepsze rozwiązanie. Wyroki wówczas zapadają z reguły niższe no i nie traci
    czasu na wałkowanie tego samego po raz wtóry. W wypadku postępować
    cywilnych również szybciej to trwa.