    From: rogus <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Date: Wed, 05 Oct 2005 18:31:44 +0200

    Witam,
    Mam pare pytan odnosnie szkoly - dokladniej liceum(ale to raczje
    znaczenia nie ma)

    Czy mam prawo posiadac przy sobie papierosy, alkohol etc?
    Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    przeszkadza w prowadzeniu lekcji?

    Czy wymog posiadania zeszytu, podrecznika itp. - nie jest troszczke
    ciosem w haslo bezplatna edukacja? Czy moge dajmy na to nie nosic
    ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci negatywnych ocen?

    Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    organizacji 60lecia?

    Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    moze naprzyklad rekwirowac komorek?

    Czy w ramach prawa do zachowania anonimowosci - moge zazadac od belfra,
    aby ten zwracal sie do mnie w taki, a nie inny sposob(naprzyklad po
    numerku z dziennika, albo po "ksywce" ;)))

    Probowalem wyjasnic te niejasnosci, bo od strony prawa mam prawo
    posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a status w mojej
    szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!

    Co do niektorych rzecyz przekonany jestem, ale raczej zalezy mi na
    poradzie od profesjonalistow ;)))

    Tak wiec, dzieki z gory...

    --
    --------- Marek Mollin "Rogus" ---------