    From: Marian Paździoch <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szantaż, wyłudzenie?
    Date: Tue, 15 Jul 2014 22:59:40 +0200

    Witam,
    zawarłem z pewną osobą umowę o wykonanie czegoś za określoną kwotę. Teraz ta
    osoba żąda ode mnie (pomimo niewykonania zadania zgodnie z umową, ale już to
    pominę, chyba, że jest to istotne dla sprawy) większych pieniędzy. Twierdzi,
    że ona sobie wyliczyła tyle i jak jej nie zapłacę takich pieniędzy to
    powiadomi tego i tamtego o tym i o tamtym. To o czym chce powiadomić nie
    jest zgodne z prawdą, ale po pierwsze narobi zamieszania, zniszczy zaufanie
    innych do mojej osoby i prawdopodobnie narazi mnie tez na straty finansowe.
    Nie zamierzam ulegać szantażom. Z tego co znalazłem jest to na pewno art.
    191 kk. Czy mogę to zgłosić na policji czy muszę oficjalnie pismo do
    prokuratury? Zależy mi na czasie bo ta osoba chce mi ewidentnie zaszkodzić,
    a pisma do prokuratury będą trwały wieczność. Czy można jednocześnie zgłosić
    z art. 286 kk, czy albo to albo tamto? A może błędnie myślę i któryś art.
    tutaj nie pasuje? Co radzicie?