  • 1. Data: 2003-03-25 07:14:33
    Temat: Swiadek w sprawie
    Od: Eryk Brauer <j...@w...pl>

    Witajcie !

    Mam byc swiadkiem w sprawie. Wiadomo, ze oskarzony ma dostep do swoich
    akt, a w tych aktach bedzie podane moje imie, nazwisko i dokladny adres.
    Czy mozna te dane jakos utajnic, aby oskrazony nie mial do nich dostepu,
    albo czy moge odmowic wziecia udzialu w sprawie ?

    --

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2003-03-25 22:51:46
    Temat: Re: Swiadek w sprawie
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Eryk Brauer" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy mozna te dane jakos utajnic, aby oskrazony nie mial do nich dostepu,
    > albo czy moge odmowic wziecia udzialu w sprawie ?

    Skoro jest oskarżony - to raczej za późno na utajnianie
    danych świadka, z aktami może zaznajomić się podejrzany,
    na zakończenie postępowania przygotowawczego.
    Sprawę utajnienia danych świadka reguluje art. 184 kpk
    (świadek incognito), można też zastrzec dane dotyczące
    miejsca zamieszkania świadka - art. 191 § 3 kpk.

    Świadek nie może odmówić stawienia się na wezwanie,
    w określonych sytuacjach może odmówić zlożenia zeznań.