  • 1. Data: 2008-09-03 18:23:43
    Temat: Swiadek i zwrot kosztow
    Od: "NOFX" <n...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanie. Jutro mam sie wstawic na komende jako swiadek do miejscowosci
    oddalonej 30 km od mojej. Czy maja obowiazek mi zwrocic za dojazd?

  • 2. Data: 2008-09-03 18:51:30
    Temat: Re: Swiadek i zwrot kosztow
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "NOFX" <n...@p...onet.pl> wrote
    >Czy maja obowiazek mi zwrocic za dojazd?

    Obowiązku, jako tak z urzędu - nie. Ale gdybyś zażądał... generalnie jest
    możliwość. Patrzyłeś w kodeksie postępowania karnego?

  • 3. Data: 2008-09-03 19:55:53
    Od: kam <...@...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Obowiązku, jako tak z urzędu - nie. Ale gdybyś zażądał... generalnie jest
    > możliwość. Patrzyłeś w kodeksie postępowania karnego?

    tam akurat nic nie znajdzie
    a zwrot jak zażąda należy się

    KG

  • 4. Data: 2008-09-03 20:42:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > tam akurat nic nie znajdzie
    > a zwrot jak zażąda należy się

    Tylko dobrze jest dowiedzieć się wcześniej, ile kosztuje bilet, bo trzeba
    to wpisać w zlecenie wypłaty.

  • 5. Data: 2008-09-03 20:50:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9mq60$b20$1@inews.gazeta.pl kam <...@...pl> pisze:

    > tam akurat nic nie znajdzie
    > a zwrot jak zażąda należy się

    Typowa odpowiedź..., no, powstrzymam się.
    Wiem, ale nie powiem - żałosne.
    Przykładem takich jest np. to:
    http://42.pl/u/WGE
    Człowiek pyta gdzie ma się zwrócić o zwrot, a kauzyperda "znaFca" odpowiada
    mu banialuki, że mu się należy i dlaczego.

    Do pytającego: reguluje to
    Dekret z dnia 26 października 1950 r. o należnościach świadków, biegłych i
    stron w postępowaniu sądowym
    (Dz. U. Nr 49, poz. 445, z 2004 r. Nr 273, poz. 2702)
    http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    1688
    Występujesz z wnioskiem do sądu.
    Dodatkowo możesz po prostu zapytać sędziego na rozprawie.

    Więcej:
    http://42.pl/u/WGK

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-09-03 21:02:30
    Od: kam <...@...pl>

    Jotte pisze:
    > Występujesz z wnioskiem do sądu.
    > Dodatkowo możesz po prostu zapytać sędziego na rozprawie.

    która odbędzie się na komendzie...

    KG

  • 7. Data: 2008-09-03 21:14:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9mu2s$pep$1@inews.gazeta.pl kam <...@...pl> pisze:

    > która odbędzie się na komendzie...
    OK, tu się walnąłem, komisariat.
    Ale umiem się przyznać do błędu.
    Nie każdy może się tym pochwalić.
    A jak coś wiem albo wydaje mi się że wiem to piszę najrzetelniej jak
    potrafię i podaję źródła, a nie używam grupy do leczenia kompleksów nabytych
    w środowisku zawodowym.

    --
    Jotte