  • 1. Data: 2008-09-03 17:20:02
    Temat: zwrot zakupionego telewizora plazmowego
    Od: sebek <j...@w...pl>

    witam

    zakupiłem telewizor plazmowy Samsunga w sklepie internetowym. chcialem
    odebrac go osobiscie, jednak z uwagi na rozmiary nie udalo mi sie (nie
    miescil sie w samochodzie) - odebralem tylko fakture natomiast sprzet
    dostarczyl mi sprzedawca. za darmo, z uwagi ze pudelko bylo nie w
    najlepszym stanie. bedac w lokalu sprzedawcy mialem mozliwosc obejrzenia
    towaru ale nie skorzystalem.

    po rozpakowaniu i ogledzinach w domu okazalo sie ze telewizor ma wade
    wynikajaca najprawdopodobniej z niedokladnosci wykonania - jest to skaza
    na krawedzi ekranu i szklanej jego obudowy. zglosilem to sprzedawcy,
    ktory stwierdzil ze samsung moze nie uznac wady za kwalifikujaca do
    wymiany, gdyz nie powoduje ona pogorszenia jakosci towaru. okazalo sie
    przy okazji ze gwarancja telewizora nie jest realizowana w Polsce.

    telewizor byl wyjmowany z pudla i podlaczany do kablowki. podczas
    rozpakowywania uszkodzilem pudlo.

    czy moge skorzystac z prawa zwrotu towaru bez podania przyczyny?
    po lekturze http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=75
    stwierdzam, ze tak, a sprzedawca moze mnie obarczyc jedynie kosztami
    zwiazanymi ze zniszczeniem pudla.

    tak naprawde zalezy mi na wymianie egzemplarza, jednak licze sie z
    negatywna odpowiedzia. czy piszac do sprzedawcy z propozycja wymiany i
    grozac ewentualnym zwrotem nie strzelam sobie w kolano?

    pozdrawiam
    seba

  • 2. Data: 2008-09-03 23:25:59
    Temat: Re: zwrot zakupionego telewizora plazmowego
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    sebek pisze:

    > witam

    Hej.

    > zakupiłem telewizor plazmowy Samsunga w sklepie internetowym.

    1. Kupiłeś przez internet

    > chcialem
    > odebrac go osobiscie, jednak z uwagi na rozmiary nie udalo mi sie (nie
    > miescil sie w samochodzie) - odebralem tylko fakture

    Kupowałeś jako szary Kowalski czy na firmę?

    > natomiast sprzet
    > dostarczyl mi sprzedawca. za darmo, z uwagi ze pudelko bylo nie w
    > najlepszym stanie. bedac w lokalu sprzedawcy mialem mozliwosc obejrzenia
    > towaru ale nie skorzystalem.

    Było nie przyjmować uszkodzonego (wiem, łatwo mówić jak nie mnie to
    dotyczyło)

> [...]
    > wymiany, gdyz nie powoduje ona pogorszenia jakosci towaru. okazalo sie
    > przy okazji ze gwarancja telewizora nie jest realizowana w Polsce.

    Powiedz coś więcej o tej wadzie, jeżeli nie jest to jakiś Twój wymysł i
    nie widziałeś tego podczas kupowania (to słynne "wady o których na
    zdrowy rozsądek powinien wiedzieć kupujący") to oddaj na pdst.
    niezgodności towaru z umową do sklepu gdzie kupowałeś.

> [...]
    ory=75
    > stwierdzam, ze tak, a sprzedawca moze mnie obarczyc jedynie kosztami

    Oj. nie wydaje mi się. Uszkodziłeś pudło to lipa. Ale nie ch mądrzejsi
    ode mnie się wypowiedzą.

    > tak naprawde zalezy mi na wymianie egzemplarza, jednak licze sie z
    > negatywna odpowiedzia. czy piszac do sprzedawcy z propozycja wymiany i
    > grozac ewentualnym zwrotem nie strzelam sobie w kolano?

    Jeżeli chcesz oddać to nie możesz go reklamować :)
    Najpierw spróbuj oddać (10 dni) jak się nie uda to reklamuj na podstawie
    niezgodności

    > pozdrawiam
    > seba

    pozdrawiam.