  • 1. Data: 2002-11-14 07:11:02
    Temat: Świadczenie usług telekomunikacyjnych...
    Od: "Tailer" <t...@w...pl>

    Mam maly problem, znajomi poprosili mnie abym wykonal dla ich wspolnoty
    mieszkaniowej w bloku siec komputerowa z dostepem do internetu. Wiazalo by
    to sie z koniecznoscia podpisania umowy z TPSA na zalozenie SDI i
    comiesiecznymi oplatami. Niestety nie prowadze zadnej dzialalnosci
    gospodarczej a wykonanie na umowe zlecenie umozliwialoby mi pobranie tylko
    jednorazowej oplaty za budowe sieci. Jak zrobic cos takiego abym dostawal
    comiesieczna oplate za dostep do internetu. Gdybym w jednorazowa oplate za
    wykonanie sieci wliczyl wszystkie koszty to poprostu suma byla by za wysoka
    i niezbedne jest wliczenie czesci kosztow w comiesieczne oplaty za dostep.
    Jak cos takiego zorganizowac?

  • 2. Data: 2002-11-14 08:59:13
    Temat: Re: Świadczenie usług telekomunikacyjnych...
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Tailer" <t...@w...pl> naskrobał/a w news:aqvia6$56f$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > wszystkie koszty to poprostu suma byla by za wysoka i niezbedne jest
    > wliczenie czesci kosztow w comiesieczne oplaty za dostep. Jak cos

    Jednym z najstarszych rozwiązań jest stowarzyszenie. W ststucie
    zapisujcie sobie m.in., że zajmuje się usługami telekomunikacyjnymi dla
    członków, opłaty, to terz składki na działalność statutową, a i z TPSA
    rozmawiasz jako przedstawiciel stowarzyszenia.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Sygnaturka cwiczebna.

  • 3. Data: 2002-11-14 09:17:56
    Od: "Andrzej Paszkowski" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tailer" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam maly problem, znajomi poprosili mnie abym wykonal dla ich wspolnoty
    > mieszkaniowej w bloku siec komputerowa z dostepem do internetu. Wiazalo by
    > to sie z koniecznoscia podpisania umowy z TPSA na zalozenie SDI i

    Niestety juz w tym miejscu zlamalbys prawo.
    Umowa z TP SA na SDI zabrania przylaczania innych do Twojego lacza.
    Wymyslili za to niezle kary. Radze poczytac cennik i regulamin.

    A.Paszkowski

  • 4. Data: 2002-11-14 10:50:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Tailer wrote:

> [...]
    >+ comiesiecznymi oplatami. Niestety nie prowadze zadnej dzialalnosci
    >+ gospodarczej a wykonanie na umowe zlecenie umozliwialoby mi pobranie tylko

    A kto byłby zleceniodawcą ?

> [...]
    >+ i niezbedne jest wliczenie czesci kosztow w comiesieczne oplaty za dostep.

    IMHO jak zleceniodawcę - DG już masz, to nie widzę powodów dla
    których nie mógłbyś w ramach umowy zlecenia kasować
    "za obsługę sieci" jakiejś miesięcznej stawki.
    BTW: "instalacja i uruchomienie sieci" robione przez jedną
    osobę w określonym terminie (jest efekt, data i winny
    niedziałalnia :)) to zdecydowanie umowa o dzieło.
    Obsługa sieci to mogłoby być zlecenie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-14 12:37:38
    Od: "Tailer" <t...@w...pl>

    A GDYBY TAK ZROBIC JAK NAPISAL PRZEDMOWCA - STOWARZYSZENIE? Czy wtedy
    wszyscy czlonkowie mogliby z niego korzystac? Jesli tak to podpial bym
    wszystkich i tyle.

  • 6. Data: 2002-11-14 14:27:32
    Od: "__o_o__" <n...@p...onet.pl>

    > Niestety juz w tym miejscu zlamalbys prawo.
    > Umowa z TP SA na SDI zabrania przylaczania innych do Twojego lacza.
    > Wymyslili za to niezle kary. Radze poczytac cennik i regulamin.

    Istotnie, aktualne regulacje są takie jak podajesz. Ale wiem, że nie zawsze
    i nie wszędzie tak było. Czyli krótko mówiąc był swego rodzaju lokalny
    folklor w tym temacie, zależny od interpretacji pojedynczych osób. Regulamin
    i cennik, który otrzymałem w chwili podpisania umowy nie mówi o
    ograniczeniach w przyłączaniu innych użytkowników (nawet poza lokalem
    abonenta). Nawet sprzedawca TPSA reklamował jako jeden z "+" możliwość
    rozbicia kosztów użytkowania SDI rozkłądając to na kilku użytkowników. To
    oczywiście nic nie znaczy ale świadczy o ówczesnym nastawieniu TPSA do
    instalacji SDI.

    Nie jestem na tyle zorientowany jak wyglądają te rozwiązania, o których
    napisałem w świetle obecnych zasad ustalonych przez TPSA. Czy TPSA ma
    możliwość wprowadzić nowy regulamin (może to zrobiła - nie śledzę) w czasie
    trwania starej umowy?

    Będę wdzięczny za wszelkie wyjaśnienia.

    --
    Zibi

    Pozdrawiam!
    Skocz na www.skepe.pl.
    Oficjalna strona miasta.

  • 7. Data: 2002-11-14 14:58:22
    Od: "Deuter" <d...@o...pl>

    "Tailer" <t...@w...pl> wrote in message news:ar05el$6l3$1@news.tpi.pl...

    Wtedy ,prawdopodobnie, nie dostaniesz SDI z przyczyn "technicznych".

    Pozdrawiam
    Izotop

  • 8. Data: 2002-11-14 21:31:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Andrzej Paszkowski wrote:

> [...]
    >+ Umowa z TP SA na SDI zabrania przylaczania innych do Twojego lacza.
    >+ Wymyslili za to niezle kary. Radze poczytac cennik i regulamin.

    Ja też.
    To znaczy "radzę poczytać", żeby daleko nie szukać to
    aktualny leży tu:

    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/sdi/regulam
    in_sdi.pdf
    i dalej:
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/sdi/cennik_
    sdi.pdf

    Czy ty możesz mi objaśnić na jakiej podstawie siejesz panikę ?

    A może nie jesteś łaskaw rozróżniać SDI i Neostrady ?

    Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)

  • 9. Data: 2002-11-14 21:35:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, __o_o__ wrote:

> [...]
    >+
    >+ Istotnie, aktualne regulacje są takie jak podajesz.

    Możesz podać źródło ?

    >+ Ale wiem, że nie zawsze i nie wszędzie tak było.
    [...]
    >+ Regulamin
    >+ i cennik, który otrzymałem w chwili podpisania umowy nie mówi
    >+ o ograniczeniach w przyłączaniu innych użytkowników (nawet
    >+ poza lokalem abonenta).

    No właśnie. Czyli ?

> [...]
    >+ możliwość wprowadzić nowy regulamin (może to zrobiła - nie śledzę) w czasie

    Być może. Ale ja skorzystałem z rady Andrzeja:
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/sdi/regulam
    in_sdi.pdf
    i albo mam kłopoty z czytaniem bądź w3cachem, albo Andrzej
    sam nie stosuje się do własnych rad ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)

  • 10. Data: 2002-11-14 22:01:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Deuter wrote:
    >+ "Tailer" <t...@w...pl> wrote in message news:ar05el$6l3$1@news.tpi.pl...
    >+
    >+ Wtedy ,prawdopodobnie, nie dostaniesz SDI z przyczyn "technicznych".

    Akurat tu one w jakimś stopniu występują - nie tyle "niemożliwość
    postawienia półki" co "długa kolejka do półek" :] - przyczyny
    mogą być zarówno polityczne jak i ekonomiczne - nie wiem.
    Sam dostałem łącze kiedy w sąsiedniej dzielnicy (~3km) uruchomiono
    osobny węzeł i oczekujący dostali "odzyskane" łącza - AFAIK teraz
    znowu jest kolejka...

    Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)