  • 1. Data: 2006-03-07 11:19:02
    Temat: 0,525 promila
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    Witam, wczoraj mialem przykre spotkanei z Policja podczas
    przeparkowywania auto o 50m, jako ze wczesniej wypilem dwa piwa
    mialem w wydychanym powietrzu 0,525 promila alkoholu.

    Czy kwalifikuje sie to jako wykroczenie czy przestepstwo?
    Ile moze trwac wydanie wyroku i jakiej kary moge sie spodziewac?

    Z gory dziekuje za wszystkie pomocne odpowiedzi.

    --
    Mikolaj

  • 2. Data: 2006-03-07 14:00:30
    Temat: Re: 0,525 promila
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    albo 0,525 promila we krwi albo mg w wydychanym powietrzu. Tak czy tak
    przestepstwo z art. 178a kk

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-03-07 14:32:41
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    macteanimo napisał(a):
    > albo 0,525 promila we krwi albo mg w wydychanym powietrzu. Tak czy tak
    > przestepstwo z art. 178a kk

    ja mialem dokladnie 0,25mg/l w wydychanym powietrzu w pierwszym
    dmuchaniu a 0,24mg w drugim a 0,525 promila to mi policjant przeliczyl
    na swym kalkulatorze i poinformowal ze to przestepstwo

  • 4. Data: 2006-03-07 15:36:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mikolaje [###m...@n...pl.###] napisał:
    > ja mialem dokladnie 0,25mg/l w wydychanym powietrzu w pierwszym
    > dmuchaniu a 0,24mg w drugim a 0,525 promila to mi policjant
    przeliczyl
    > na swym kalkulatorze i poinformowal ze to przestepstwo

    Sprawdź, jaką dokładność miało urządzenie, którym mierzono, bo przy 25
    tysięcznych może się okazać że będziesz miał szczecie i dolna
    tolerancja zahaczy poniżę 0,500.

  • 5. Data: 2006-03-07 17:14:34
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...
    >tak
    >przeliczyl

    Jak to się przelicza?
    Pobierania krwi nie było?
    Trzeba było się powstrzymać. To nie W. Brytania.

    Arek

  • 6. Data: 2006-03-07 18:29:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Arek [###a...@p...onet.pl.usun_cde.###] napisał:

    > Jak to się przelicza?

    Ja nie wiem, po co on przeliczał. Przepis mówi o 0,25 mg/l lub 0,5
    promila.

    > Pobierania krwi nie było?

    Nie potrzeba. Ale jeśli wynik był 0,25 mg/l to biorąc pod uwagę
    dokładność urządzenia (zazwyczaj 0,01 mg/l) można śmiało założyć, że
    było 0,24, a to już wykroczenie.

  • 7. Data: 2006-03-08 10:36:52
    Od: p...@p...onet.pl

    > Witam, wczoraj mialem przykre spotkanei z Policja podczas
    > przeparkowywania auto o 50m, jako ze wczesniej wypilem dwa piwa
    > mialem w wydychanym powietrzu 0,525 promila alkoholu.

    Podaj dokładne informacje dotyczące typu alkotestu.

  • 8. Data: 2006-03-08 15:25:22
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ja nie wiem, po co on przeliczał. Przepis mówi o 0,25 mg/l lub 0,5
    > promila.

    Chyba nawet promili już nie ma.

    > Nie potrzeba. Ale jeśli wynik był 0,25 mg/l to biorąc pod uwagę
    > dokładność urządzenia (zazwyczaj 0,01 mg/l) można śmiało założyć, że
    > było 0,24, a to już wykroczenie.

    0,25 mg/l to też wykroczenie. Przestępstwo jest powyżej.

    --
    Pzdr
    Leszek