  • 1. Data: 2022-12-06 13:27:32
    Temat: Straż miejska i gminna
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Czy SM może być oskarżycielem publicznym w sprawie o wykroczenia przed
    Sądem ?

  • 2. Data: 2022-12-06 13:33:12
    Temat: Re: Straż miejska i gminna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-12-06 o 13:27, Monika Głowacka pisze:
    > Czy SM może być oskarżycielem publicznym w sprawie o wykroczenia przed
    > Sądem ?

    Czasami może być.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2022-12-06 21:34:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2022 o 13:27, Monika Głowacka pisze:
    > Czy SM może być oskarżycielem publicznym w sprawie o wykroczenia przed
    > Sądem ?

    Normuje to art. 12.1 pkt. 5 Ustawy dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach
    gminnych. Może. Oczywiście w sprawach, w których prowadzi postępowania.
    Jest katalog wykroczeń, za które mogą nakładać mandaty (nie za
    wszystkie), ale nie znalazłem ograniczenia co do postępowań - choć
    wydaje mi się, że gdzieś widziałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-12-09 22:41:41
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Jest katalog wykroczeń, za które mogą nakładać mandaty (nie za
    > wszystkie), ale nie znalazłem ograniczenia co do postępowań - choć
    > wydaje mi się, że gdzieś widziałem.

    Jest:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1)
    z dnia 17 listopada 2003 r.
    w sprawie wykroczeń, za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do
    nakładania grzywien w drodze mandatu karnego

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20210001483

  • 5. Data: 2022-12-10 00:32:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.12.2022 o 22:41, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie wykroczeń, za które strażnicy
    > straży gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu

    Ale to dotyczy mandatów, a nie oskarżania przed sądami.
    --
    Robert Tomasik