  • 1. Data: 2022-12-02 19:04:32
    Temat: Prawo do użytkowania wieczystego garażu -gruntu należącego do miasta
    Od: Marek <k...@o...pl>

    Mam przypadek 3 użytkowników garażu (małżeństwo+dziecko) z czego jeden z
    małżonków zmarł. Miasto ma w swojej ewidencji 3 użytkowników tego garażu
    i do 3 osób wysyła informacje o podatku rocznym od nieruchomości i
    opłaty z tytułu użytkowania garażu.
    Czy można zmienić prawo do użytkowania wieczystego z 3 właścicieli na
    jednego z nich? Czy takie prawo należy uzyskać na drodze postępowania
    spadkowego ?

  • 2. Data: 2022-12-02 20:10:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 2 grudnia 2022 o 19:04:37 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > Czy można zmienić prawo do użytkowania wieczystego z 3 właścicieli na
    > jednego z nich? Czy takie prawo należy uzyskać na drodze postępowania

    A jak inaczej?
    Nabyć drogą kupna/darowizny już się nie da.

    Ale w ogóle nie było postępowania spadkowego po tym zmarłym, czy o tym garażu
    zapomnieli?
    Zresztą w czym problem zapłacić?
    Na rodzinnej wsi żony właścicielami są i "płacą" podatek rolny pradziadkowie, a
    często juź i prapradziadkowie.
    Więcej "pra" nie ma pewnie tylko dlatego, że dopiero po wojnie była reforma rolna ;>

  • 3. Data: 2022-12-02 21:40:54
    Od: Marek <k...@o...pl>

> [...]
    często juź i prapradziadkowie.
    > Więcej "pra" nie ma pewnie tylko dlatego, że dopiero po wojnie była reforma rolna
    ;>

    Nie było jeszcze postępowania spadkowego i zastanawiam się czy w ogóle
    jest sensu wrzucać to użytkowanie wieczyste w skład spadku. Tak jak
    pisałem-obecnie widnieje 3 użytkowników wieczystych. Czy warto taki
    garaż poddać masie spadkowej i uregulować w urzędzie miasta finalnego
    użytkownika? Czy nie warto i niech sobie mają w papierach stare dane,
    opłacać podatki i opłaty za użytkowanie i nic nie robić?

  • 4. Data: 2022-12-02 22:20:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 2 grudnia 2022 o 21:40:59 UTC+1 Marek napisał(a):

> [...]
    > użytkownika? Czy nie warto i niech sobie mają w papierach stare dane,
    > opłacać podatki i opłaty za użytkowanie i nic nie robić?

    "Poddawać" nie masz czego, on jest w masie spadkowej.
    W sumie jest legitnie, o ile spadkobiercami są po połowie drugi małżonek i dziecko -
    zapłacić mogą i nikt się nie ma prawa czepnąć.
    Problem zrobi się jak ew. będą chcieli sprzedać.
    Lepiej więc załatwić sprawę u notariusza - szybciej, ale drożej - lub w sądzie za
    300zł.
    Ew. dziecko może poczekać na śmierć drugiego rodzica i załatwić hurtem.