  • 1. Data: 2008-08-20 10:06:06
    Temat: Straż Miejska będzie rewidować !
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    No to kolejny bonusik dla darmozjadów - rewizja osobista i
    przeszukiwanie bagaży:
    http://finanse.wp.pl/POD,15,wid,10274192,prasa.html

    Na razie to projekt nowelizacji ustawy o strażach gminnych i Policji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 2. Data: 2008-08-20 13:23:47
    Temat: Re: Straż Miejska będzie rewidować !
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Na razie to projekt nowelizacji ustawy o strażach gminnych i Policji.

    Zajebiście - najbardziej podoba mi się argumentacja pani rzecznik:

    "Dziś, jeżeli na ulicy leży pijana osoba, to wzywana jest straż
    miejska. [...] Później trzeba skontrolować dane osobowe, więc musi
    przyjechać policja."

    Pani rzecznik swoim przykładem tylko potwierdziła że w jej formacji
    nieznajomość i nieumiejętność stosowania przepisów jest rzeczą nagminną
    i normalną. Od kiedy bowiem pijaczek na ulicy jest "podejrzany o
    popełnienie przestępstwa" ? Taki wymóg stawia przecież projekt ustawy
    aby strażnik mógł dokonać rewizji osobistej.

    Inna sprawa że w swoim życiu kilkakrotnie dzwoniłem na 986, by łaskawa
    Straż Miejska raczyła zająć się pijakiem walającym się po ulicy czy
    chodniku. Ani razu nie raczyli przyjąć zgłoszenia: "my pracujemy do 20",
    "nie mam patrolu w okolicy" etc. Kolejny telefon do Policji skutkował
    przyjęciem zgłoszenia bez szemrania i przyjazdem radiowozu po kilku
    dosłownie minutach.

    Straż Miejska jest formacją nielubianą przez społeczeństwo któremu ma
    przecież służyć i sobie na tą "sympatię" zasłużyła. Jeśli otrzyma
    większe kompetencje, owa "sympatia" na pewno ucierpi bardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2008-08-20 20:24:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > okolicy" etc. Kolejny telefon do Policji skutkował przyjęciem zgłoszenia bez
    > szemrania i przyjazdem radiowozu po kilku dosłownie minutach.

    Takie same mam ja odczucia. Ktoś zastawił swoim autem bramę - nie mogłem
    wyjechać. Zadzwoniłem do straży - oczywiście przyjadą. Całą noc czekałem i żaden
    nie pojawił się. Dla mnie straż miejska to banda nieudaczników, którym nawet nie
    udało się dostać do policji. Jeszcze w jakimś mieście chcą wyposażyć w te
    amerykańskie elektryczne wozidełka. Na nich będą wyglądać jak pedały. ;)

  • 4. Data: 2008-08-20 20:46:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 22:24:15 +0200, qwerty napisał(a):

    > udało się dostać do policji. Jeszcze w jakimś mieście chcą wyposażyć w te
    > amerykańskie elektryczne wozidełka. Na nich będą wyglądać jak pedały. ;)

    W W-wie jezdza na skuterach :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2008-08-20 21:38:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream pisze:

    > W W-wie jezdza na skuterach :)

    Nie tylko w Warszawie i nie tylko SM - Policja też ma skutery na
    wyposażeniu.

  • 6. Data: 2008-08-21 07:40:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > W W-wie jezdza na skuterach :)

    Akurat z tymi skuterami to dobry pomysł (mam nadzieję, że chociaż odblokowane).
    W Białymstoku jak nie mają samochodu to śmigają 25 letnim autobusem. ;)

  • 7. Data: 2008-08-21 08:15:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > No to kolejny bonusik dla darmozjadów - rewizja osobista i przeszukiwanie
    > bagaży:
    > http://finanse.wp.pl/POD,15,wid,10274192,prasa.html

    Dla mnie NIE jest to uzasadnione rozwiązanie. Bynajmniej nie z powodu braku
    sympatii do SM, bo do pewnych zadań ta formacja jest potrzebna, ale.... jest
    "świeta" zasada: Uprawnienia mają być adekwatne do zadań, i nic więcej.
    Jeśli SM ma mieć inne zadania niż Policja (tylko wykroczenia, porządkowe
    itd ) to nie może mieć tych samych uprawnień co Policja!

    Konkretnie:
    Uprawnienie do kontroli osobistej jest bardzo nieostre i już dziś bywa, że
    jest traktowane przez policjantów jako rutynowa czynność, a przecież to jest
    dość głęboka ingerencja w ograniczanie swobód osbywatelskich i prywatność.
    Policji ma to pomagać i upraszczać procedurę, niż gdyby musiała robić
    formalne przeszukanie, bo nie muszą starać się o zatwierdzenie u
    prokuratora, sporządzać protokołu itd. Ale o ile Policjanci zajmują się też
    poważnymi sprawami i nierzadko dzięki takiej kontroli daje się sprawnie
    łapać bandziorów to dla Straży Miejskiej jest niczym jak armatana na muchę.

    Strażnicy narzekają, że jak kogoś złapią to nie mogą zrewidować? To nie do
    końca tak. Jeśli chodzi o przestępstwa to i tak będą musieli przekazać
    sprawę Policji, po co więc mają pchać się w coś co i tak nie jest dla nich
    przeznaczone.
    Jeśli idzie o wykroczenia (czyny z reguły o nie tak dużej randze
    kryminalnej) to rewizje należy traktować jako ostateczność. Straż Miejska
    jest urpawniona do prowadzenia czynności w sprawach wykroczeń i IMO może
    korzystać z przeszukania zawartego w kpow, jeśli okaże się to niezbędne.
    Może nie chcą tego robić, bo jak sądzę obawiają się występować o
    zatwierdzenie takich protokołowanych przeszukać przez prokuratora. Kontrola
    tego warunku nie zawiera. Ale w przypadku wykroczeń tym bardziej powinno być
    nadzorowane czy czynnośc była uzasadniona. Nie może być tak, że kontrola
    osobista jest jak rutynowa kontrola drogowa, bo nie zyjemy w państwie
    totalitarnym! I nie pomoże zapisa w ustawie, bo jak nie ma obligatoryjnego
    nadzoru to w praktyce przerodzi się to w klepanie na ilość..

    Ręczne miotacze gazu?!!! To ma być nowość? Przeciez to już jest w art. 14.

  • 8. Data: 2008-08-21 09:17:20
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Pachołki miejskie to co najwyżej baby z jajami po targu gonić powinny, a nie bawic
    się w szeryfów. Ja nie uznaję ich istnienia i jest mi z tym dobrze.

    *piotr'ek*

  • 9. Data: 2008-08-21 09:23:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a) :
    > Ja nie uznaję ich istnienia i jest mi z tym dobrze.

    Ktoś, kogo istnienia nie uznajesz może Cię kiedyś wsadzić do
    pudła za czynny opór w czasie kontroli :-P Niezależnie od tego,
    co o nich myślisz.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 10. Data: 2008-08-22 08:15:10
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ktoś, kogo istnienia nie uznajesz może Cię kiedyś wsadzić do
    > pudła za czynny opór w czasie kontroli

    Może... jak się nie boi...

    *piotr'ek*