  • 1. Data: 2004-06-15 20:09:07
    Temat: Stowarzyszenie - pomocy!!!
    Od: "Greg_L" <g...@g...WYWALTO.pl>

    Witam!

    Nasze stowarzyszenie posiada osobowość prawną nie prowadzącą żadnych
    działalności gospodarczej. Zajmują sprawami osób niepełnosprawnych. Teraz
    mamy wielkie problemy związane ze księgowością.

    Nasze stowarzyszenie zamierza zrezygnować z usługi księgowości ze względu na
    koszty. Czy jest możliwe zamiast korzystania z usługi księgowej na rzecz
    prowadzenia księgi przychodów-rozchodów?

    Niedługo będzie nadzwyczajne walne zebranie członków. Chcę wiedzieć, gdyby
    członkowie przegłosowali zamianę na stowarzyszenie zwyczajnego, co mieliby
    robić ze majątkiem? Czy trzeba przegłosować przekazania majątku, lokaty na
    tego samego stowarzyszenia zwykłego?

    Ta sprawa jest bardzo pilna.

    Greg_L

  • 2. Data: 2004-06-16 07:08:08
    Temat: Re: Stowarzyszenie - pomocy!!!
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/15/2004 10:09 PM, Użytkownik Greg_L napisał:

> [...]
    > koszty. Czy jest możliwe zamiast korzystania z usługi księgowej na rzecz
    > prowadzenia księgi przychodów-rozchodów?

    ZTCW to nie. Jednakże stowarzyszenie nie prowadzące działalności
    gospodarczej prowadzi księgowość uproszczoną wymagającą niewiele więcej
    lub nawet tyle samo pracy co księga przychodów i rozchodów.

    --
    /sl

  • 3. Data: 2004-06-16 08:48:27
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

    > ZTCW to nie. Jednakże stowarzyszenie nie prowadzące działalności
    > gospodarczej prowadzi księgowość uproszczoną wymagającą niewiele więcej
    > lub nawet tyle samo pracy co księga przychodów i rozchodów.

    nie muszą prowadzić KH ???????

  • 4. Data: 2004-06-16 08:49:06
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

> [...]
    > koszty. Czy jest możliwe zamiast korzystania z usługi księgowej na rzecz
    > prowadzenia księgi przychodów-rozchodów?

    jak duże koszty ponosicie w związku z księgowością i z jakiego miasta
    jesteście?

    pzodr

  • 5. Data: 2004-06-16 08:56:13
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/16/2004 10:48 AM, Użytkownik @_nteneum napisał:

    > nie muszą prowadzić KH ???????

    KH a KH to wieeeelka różnica.
    Takie stowarzyszenie nie musi badać ani publikować sprawozdań,
    sprawozdawczość gusowska jest minimalna, rozrachunki przypuszczam, są
    żadne. Jedynie trzeba rejestrować wpływy, wydatki z minimalnym
    pogrupowaniem kosztów i ewentualnie jeżeli działalnosć nie jest
    zwolniona z CIT ewidencją kosztów NKUP, no i płace. Wsio. Mniej roboty
    niż z niejedną księgą podatkową.

    --
    /sl

  • 6. Data: 2004-06-16 09:01:38
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

> [...]
    > pogrupowaniem kosztów i ewentualnie jeżeli działalnosć nie jest
    > zwolniona z CIT ewidencją kosztów NKUP, no i płace. Wsio. Mniej roboty

    No tak =) ale księga podatkowa jest łatwiejsza niż kh. W kazdym biurze
    rachunkowym Ci to powiedzą. Czy roboty więcej czy mniej? Na pewno potrzeba
    więcej umiejętności do kh, obojętnie w jakiej formie.

    pzodr

  • 7. Data: 2004-06-16 09:48:08
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/16/2004 11:01 AM, Użytkownik @_nteneum napisał:

    > No tak =) ale księga podatkowa jest łatwiejsza niż kh. W kazdym biurze
    > rachunkowym Ci to powiedzą.

    Gadają gupoty. IMHO.

    --
    /sl

  • 8. Data: 2004-06-16 14:15:56
    Od: "Greg_L" <g...@g...WYWALTO.pl>

    Użytkownik "@_nteneum" <n...@a...com> napisał w wiadomości

    Teraz

    > na
    > >

    > jak duże koszty ponosicie w związku z księgowością i z jakiego miasta
    > jesteście?

    Dzięki za odezwy.

    W Gliwicach, płacimy 80 zł miesięczne za głupie 2 - 5 (góra ok 25) operacji
    księgowań. Czasami jest więcej roboty co jest związane z otrzymaniem dotacji
    i darowizn.

    Czy wystarczy księga przychodów i rozchodów? I sami mamy to wypełniać?

    Pozdrawiam
    Greg_L

  • 9. Data: 2004-06-16 14:56:03
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

> [...]
    dotacji
    > i darowizn.
    >
    > Czy wystarczy księga przychodów i rozchodów? I sami mamy to wypełniać?

    80 zł/mies za głupie 2 - 5 (góra ok 25) operacji to i tak płacicie BARDZO
    BARDZO MAŁO.

    nie wystarczy księga przychodów i rozchodów.

    radzę zostawić u obecnej księgowej, bo to jest naprawdę jak za darmo.

    za kpir w biurze płaci się od 100 zł + VAT.

    pozdr

  • 10. Data: 2004-06-16 19:28:22
    Od: "Greg_L" <g...@g...WYWALTO.pl>

> [...]
    >
    > nie wystarczy księga przychodów i rozchodów.
    >
    > radzę zostawić u obecnej księgowej, bo to jest naprawdę jak za darmo.

    Ok, wiem, ale jest problem, że nasza księgowa straci się na zdrowiu. Dlatego
    szukamy następnej. :(

    Pozdrawiam
    Greg_L