  • 1. Data: 2002-02-15 22:36:18
    Temat: Stowarzyszenie a dzialnosc gospodarcza...
    Od: Arek 'Winger' Ślusarczyk <w...@n...pl>

    Witam,
    Mam zamiar zalozyc stowarzyszenie zarejestrowane, aczkowliek zastanawiam
    sie nad stowarzyszeniem prowadzacym dzialalnosc gospodarcza i mam kilka
    pytan:
    1) W jaki sposob tego typu stowarzyszenie placi podatki
    2) Czy moze/musi byc platnikiem VAT i na jakich zasadach
    3) Czy np. po przekroczeniu obrotow 20000 musi kupowac kase fiskalna
    4) Jak wyglada sprawa ZUS-u? Firmy musza, ale czy stowarzyszenia tez? I
    na jakich zasadach?
    5) W jaki sposob stowarzyszenie sie rozlicza przed fiskusem?

    --
    Pozdrowienia,

    Arkadiusz Ślusarczyk / Winger
    Administrator ASK NormaNet
    http://www.normanet.pl
    w...@n...pl
    Cell phone: (+48)609028198

  • 2. Data: 2002-02-15 23:26:30
    Temat: Re: Stowarzyszenie a dzialnosc gospodarcza...
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > Mam zamiar zalozyc stowarzyszenie zarejestrowane, aczkowliek zastanawiam
    > sie nad stowarzyszeniem prowadzacym dzialalnosc gospodarcza

    A cóz to ma być za stowarzyszenie?

  • 3. Data: 2002-02-16 00:35:02
    Od: Arek 'Winger' Ślusarczyk <w...@n...pl>

    Witam...

    b...@p...onet.pl napisał(a):

    > A cóz to ma być za stowarzyszenie?

    Stowarzyszenie milosnikow sieci komputerowych...
    Chce po prostu 'uprawomocnic' 70-osobowa siec, a przy okazji majac dostep do
    taniej hurtowni sprzedawac podzespoly/kompy - z zyskow rozbudowywalbym siec.

  • 4. Data: 2002-02-16 08:42:31
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 15 Feb 2002, Arek 'Winger' Ślusarczyk wrote:

    > Mam zamiar zalozyc stowarzyszenie zarejestrowane, aczkowliek zastanawiam
    > sie nad stowarzyszeniem prowadzacym dzialalnosc gospodarcza i mam kilka
    > pytan:

    Patrz art. 34 ustawy o stowarzyszeniach.

    > 1) W jaki sposob tego typu stowarzyszenie placi podatki

    Według zasad ogólnych.

    > 2) Czy moze/musi byc platnikiem VAT i na jakich zasadach

    Zależy od rodzaju działalności.

    > 3) Czy np. po przekroczeniu obrotow 20000 musi kupowac kase fiskalna

    Owszem.

    > 4) Jak wyglada sprawa ZUS-u? Firmy musza, ale czy stowarzyszenia tez? I
    > na jakich zasadach?

    Jeśli zatrudnia pracowników, to AFAIK tak (stow. ma osobowość prawną, więc
    może być podmiotem stosunku pracy).

    Pamiętaj że dochód z dzgosp można przeznaczyć tylko na cele statutowe, a
    nie na powiększenie zamożności członków.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-02-16 09:03:16
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie nad stowarzyszeniem prowadzacym dzialalnosc gospodarcza
    >
    > 5) W jaki sposob stowarzyszenie sie rozlicza przed fiskusem?

    Zastanów się nad prowadzeniem działalności:

    1) za rejestrację płacicie 1000 zł
    2) dochodzą nowe obowiązki - np. wysyłanie deklaracji CIT-2, moze VAT-7, co roku
    pełny bilans, a nie b. uproszczony jak w braku działalności
    3) pełna księgowość - wprawdzie zawsze masz pełną ksiegowość w stow. ale jesli
    nie prowadzi działalności to jest to proste - odpada prowadzenie magazynu,
    rozliczeń z dostawcami, odbiorcami

    Jednym słowem będziesz musiał zatrudnić księgowego na 1/4 etatu (odpada umowa
    zlecenie, chyba że ktoś ma uprawnienia). A wtedy dochodzi ZUS itp.

    POZDRAWIAM