  • 1. Data: 2005-11-26 12:47:19
    Temat: Statut spółdzielni
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Witam,

    Jeden z punktów statutu spółdzielni brzmi:

    "Przedstawiciel może brać udział w Zebraniu Przedstawicieli tylko osobiście"

    Inny..

    "Przedstawiciel jest obowiązany do osobistego udziału z Zebraniu
    Przedstawicieli. ..."

    Czy jest możliwe przy takich zapisach ustanowienie pełnomocnika i czy
    powyższe zapisy zgodne są z prawem. Wydaje mi się dziwne takie
    ograniczenie praw przedstawicieli.

    Pozdrawiam, reverso

  • 2. Data: 2005-11-26 12:54:34
    Temat: Re: Statut spółdzielni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "reverso" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    osobiście, to nie przez przedstawiciela. A więc w mojej ocenie nie
    można tego rozwiązać w ten sposób. A czy to zgodne z prawem? Moim
    zdaniem w każdym razie nie jest sprzeczne. Poseł, Senator czy radny
    też przecież nie może wyznaczyć swojego pełnomocnika do wzięcia
    udziału w posiedzeniu.

  • 3. Data: 2005-11-26 15:15:27
    Od: "f_idiechi" <f...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in

> [...]
    > zdaniem w każdym razie nie jest sprzeczne. Poseł, Senator czy radny
    > też przecież nie może wyznaczyć swojego pełnomocnika do wzięcia

    Spoldzielnia sie tak zabezpiecza przed zebraniem sterty pelnomocnictw i
    przejeciem wladzy przez jedna osobe, wszak latwiej przyniesc karton
    pelnomocnictw niz przywlec grupe czlonkow na zebranie.