  • 1. Data: 2012-02-28 21:17:34
    Temat: 'Status prawny' wniosków z zebrania wspólnoty mieszkaniowej?
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Sytuacja dośc typowa, jak w 90% wspólnot mieszkaniowych:

    Wspólnota mieszkaniowa 250 właścicieli, 150 lokali (bo niektóre we
    współwłasności), roczne zebranie właścicieli, przychodzi 25 właścicieli,
    obecni na zebraniu przegłosowują jakiś wniosek powiedzmy głosami 13:7
    Za:Przeciw wnioskowi (5 się wstrzymuje, głosowanie ręką w górę, a nie
    udziałami, ale nie o matematykę tu chodzi), zapisano w protokole z zebrania.

    I co z tym fantem ma zrobić zarząd wspólnoty mieszkaniowej, jeśli zarząd
    wspólnoty ten wniosek uważa za niezasadny?

  • 2. Data: 2012-02-28 21:58:50
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-28 22:17, _THX. pisze:
> [...]
    >
    > I co z tym fantem ma zrobić zarząd wspólnoty mieszkaniowej, jeśli zarząd
    > wspólnoty ten wniosek uważa za niezasadny?

    Uchwała przechodzi, jeśli uzyska większość głosów liczoną udziałami,
    chyba, że przegłosuje się (w powyższym trybie) 1 właściciel = 1 głos.
    Czytaj UoWL.
    Zebranie, na którym jest 10% udziałów, owszem - odbyło się, bo musiało
    się odbyć. Nawet jeśliby wszyscy obecni byli "za", to uchwała jeszcze
    nie przeszła. Musi mieć >50% udziałów "za". ("przeciw" i "wstrzymujący"
    można liczyć razem, bo to to samo - nie są "za"). Trzeba dozbierać w
    trybie ind. zbierania głosów.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-02-28 22:06:50
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-28 22:58, maruda pisze:

    > Uchwała przechodzi, jeśli uzyska większość głosów liczoną udziałami,
    > chyba, że przegłosuje się (w powyższym trybie) 1 właściciel = 1 głos.

    Ups - zdaje się, że odpowiedziałem trochę nie na temat. :)

    A co to takiego "wniosek"? Po co sobie tym głowę zawracać? Wspólnota
    rządzi się uchwałami i zwykłym zarządem. Czemu ma służyć wniosek?

    Decyzje mieszczące się w zwykłym zarządzie podejmuje zarząd(ca).
    (Kropka). Pozostałe wymagają uchwały. Podjętą uchwałę można zaskarżyć,
    rozstrzyga sąd. Więcej bytów chyba nie ma... No - jest jeszcze zarząd
    komisaryczny, też postanowieniem sądu.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 4. Data: 2012-03-02 11:39:54
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Przykładowo wniosek kilkunastu właścicieli z parudziesięciu obecnych na
    zebraniu o przeprowadzenie głosowania w drodze indywidualnego zbierania
    głosów przez zarząd nad uchwałą o jakiejś zaproponowanej przez wnioskodawców
    tresci.

    -----

  • 5. Data: 2012-03-02 13:57:52
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-02 12:39, _THX. pisze:
> [...]
    > głosów przez zarząd nad uchwałą o jakiejś zaproponowanej przez wnioskodawców

    UoWL nie precyzuje kiedy i jaki projekt uchwały ma być głosowany i jak.
    Jeśli tego nie zapisano w Statucie (deweloper często zabezpiecza sie
    "wręcz przeciwnie", że proj. uchw. zgłasza tylko Zarząd(ca)), to
    pozostaje następująca ścieżka: Kurendą zebrać podpisy > 50% udziałów pod
    projektem treści uchwały wraz z żądaniem przegłosowania jej w trybie IZG
    i wysłać do Zarządu za ZPO. Nie wiem, czy jakiś zarząd odważy się
    postawić okoniem. Odmowa, to mocny argument dla sądu do ustanowienia
    zarządu komisarycznego.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2012-03-02 20:20:13
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Co to jest kurenda?

    Grupa właścicieli zbierała uparcie podpisy (no taki akurat ruch pewnej grupy
    właścicieli) pod napisaną przez siebie "uchwałą" i uzbierała ponoć ok. 35%
    podpisów "za".
    Skoro powyższe "się nie udało" (bo nie osiągnięto ponad 50%) to drugą próbą
    był wniosek na zebraniu.
    Zdaniem zarządu wniosek (uchwała) nie jest zasadny.
    Czy spokojna większość może być "terroryzowana" przez hałaśliwą mniejszość?

    -----
    > Kurendą zebrac podpisy >50% udzialów pod projektem tresci uchwaly wraz z
    zadaniem przeglosowania jej w trybie IZG i wyslac do Zarzadu za ZPO.