  • 1. Data: 2012-02-28 13:54:34
    Temat: dwie umowy o pracę (PL/UK) , gdzie emerytura/składki
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    Witam,
    od roku pracuję na umowę o pracę w UK i ogólnie tam chciałbym płacić
    składki zdrowotne i odbierać świadczenia emerytalne w przyszłości.

    Czy pracując w UK i odkładając tam składki jestem ja lub mój polski
    pracodawca też zmuszony do odkładania składek w Polsce jeśli tutaj
    również będę posiadał umowę o pracę?

    Pozdrawiam,
    b.

  • 2. Data: 2012-02-28 14:18:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2012 7:54 AM, beherit / pn wrote:
    > Witam,
    > od roku pracuję na umowę o pracę w UK i ogólnie tam chciałbym płacić
    > składki zdrowotne i odbierać świadczenia emerytalne w przyszłości.

    bedziesz odbierał i tu i tam.

    > Czy pracując w UK i odkładając tam składki jestem ja lub mój polski
    > pracodawca też zmuszony do odkładania składek w Polsce jeśli tutaj
    > również będę posiadał umowę o pracę?

    tak.

  • 3. Data: 2012-02-29 09:03:15
    Od: beherit <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-28 15:18, witek pisze:

    > bedziesz odbierał i tu i tam.

    > tak.

    Czy można to jakoś ograniczyć? Wolałbym jednak tylko ubezpieczenie w UK
    , a w PL "podzielić się" składkami. Czy dobrze mi się wydaje, że w PL
    pozostaje mi współpracować z tą daną firmą tylko jako firma?
    b.

  • 4. Data: 2012-02-29 10:13:58
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 29/02/2012 09:03, beherit wrote:

> [...]
    > , a w PL "podzielić się" składkami. Czy dobrze mi się wydaje, że w PL
    > pozostaje mi współpracować z tą daną firmą tylko jako firma?

    takie podchwytliwe pytanie... sprawdziles ile wynosi tzw "emerytura
    panstwowa" w UK?

    c.

  • 5. Data: 2012-02-29 15:39:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/29/2012 3:03 AM, beherit wrote:

    > Czy można to jakoś ograniczyć?

    ale co
    odprowadzanie składaek czy ubezpieczenie

    składek ograniczyć się nie da, a z ubezpieczenia nie musisz korzystać.
    sm sie możesz ograniczyc.

  • 6. Data: 2012-02-29 18:22:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-28 15:18, witek wrote:

    > tak.

    No chyba niekoniecznie.

    Hint: Rozporządzenia (Parlamentu Europejskiego i Rady Europy) w sprawie
    koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

    Piotrek

  • 7. Data: 2012-03-01 08:11:59
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > No chyba niekoniecznie.

    Po prostu rozwiąż umowę o pracę w Polsce i nie będziesz miał żadnych
    problemów.
    Czy naprawdę to takie trudne?

    pozdr