  • 1. Data: 2006-07-06 20:18:34
    Temat: Sprzedaż współwłasności na osobne umowy ?
    Od: i...@w...pl

    Jestem współwłaścicielką posesji - ale nie główną
    właścicielką . Nie ma podziału własności tej posesji - nie są
    wydzielone lokale . Jest kupiec , główny właściciel chce sprzedać
    swój udział , ja też , ale chcę to zrobić w osobnej umowie
    sprzedaży , a nie we wspólnej z głównym właścicielem . Czy można
    to zrobić , jeśli nie zostały fizycznie wydzielone udziały w tej
    współwłasności ? Tj. czy kupujący może spisać osobną umowę
    kupna-sprzedaży z każdym ze współwłaścicieli ? - bardzo mi na tym
    zależy , bo nie chcę , aby główny właściciel wiedział , za ile
    sprzedaję swą część . W końcu to sprawa tylko moja i kupującego
    . Proszę o wypowiedzi w tej sprawie .

  • 2. Data: 2006-07-06 21:43:48
    Temat: Re: Sprzedaż współwłasności na osobne umowy ?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    i...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > zależy , bo nie chcę , aby główny właściciel wiedział , za ile
    > sprzedaję swą część . W końcu to sprawa tylko moja i kupującego

    Chyba możesz mu sprzedać swoje prawo do lokalu - procentowy udział we
    własności. Wtedy twój kupiec będzie współwłaścicielem w twoje miejsce.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-07-07 09:02:00
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Częściowe zniesienie współwłasności, sprzedaż...
    Mogą być niuanse przy opłatach, szczególnie notarialnych, jak i sądowych, to moga być
    tysiące złotych różnicy.
    JaC

  • 4. Data: 2006-07-07 09:41:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    666 napisał(a):
    > Częściowe zniesienie współwłasności, sprzedaż...
    > Mogą być niuanse przy opłatach, szczególnie notarialnych, jak i sądowych, to moga
    być tysiące złotych różnicy.
    > JaC

    No to oczywiste że opłaty dodatkowe będą wyższe, ale rozumiem że Iksel
    chce sprzedać drożej swoją część, tak żeby się drugi współwłaściciel nie
    dowiedział o tym (bo wtedy całkowita cena mogłaby być np. za duża dla
    klienta). I pewnie drożej o więcej niż tysiąc czy dwa.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-07-07 10:31:32
    Od: i...@w...pl

    mvoicem napisał(a):
> [...]
    > dowiedział o tym (bo wtedy całkowita cena mogłaby być np. za duża dla
    > klienta). I pewnie drożej o więcej niż tysiąc czy dwa.
    Oczywiście , o to chodzi . Główny właściciel ( a raczej on i jego
    durna żona ) chce sprzedać szybko i byle jak dorobek życia naszych
    Rodziców , nabywca chce tanio od niego kupić (jasne !) - ich sprawa
    . Ale dlaczego ja mam na tym tracić , a w dodatku mieć wyrzuty
    sumienia wobec zmarłych Rodziców , sprzedając mój udział za bezcen
    ? Przynajmniej w swojej części uszanuję Ich pracę i staranie o
    zapewnienie nam czegoś na przyszłość .

  • 6. Data: 2006-07-07 10:41:21
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    Kochani, zamiast gadac
    głupoty to lepiej przejśc sie do notariusza
    i sprawa sie wyjaśni.
    Intencje nie sa istotne,
    a udział w nieruchomości to taki sam przedmiot
    obrotu jak cała nieruchomośc
    tak więc z zasady nie ma żadnych
    problemów z osobna sprzedażą udziału,
    zkładająć że o udział chodzi,
    bo z treści postu i uzywanych określeń
    to wynika, że pytający ma blade pojęcie o KC

    Poza tym
    drugi udziałowiec
    i tak może bez wiekszego problemu
    dowiedzieć sie o cenie