    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz samochodu - małow wiarygodny kupiec
    Date: Wed, 16 Aug 2006 14:21:59 +0200

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ebg4kd$8u2$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Sprzedalem samochod, ale osoba ktora go kupila wzbudzala moje watpliwosci
    co
    > do wiarygodnosci,
    > chodzi mi o to ze prawdopodobnie sprazedalem jakiemus szemranemu gosciowi.
    > Czy grozi mi jakas odpowiedzialnosc jezeli kupujacy nie zalatwi
    formalnosci
    > prawnych zwiazanych z zakupem,
    > tylko podzieli auto na czesci ?

    Jeśli tylko:

    - (1) zgłosiłeś fakt sprzedaży w wydziale komunikacji UM
    - (2) zgłosiłeś u ubezpieczyciela OC fakt (1)
    - (3) wypełniłes wspólnie z nabywcą deklarację podatkową i złożyłeś ją w US

    to spełniłes wszelkie wymogi. Punkt (2) jest co prawda nieobowiązkowy, ale
    ułatwia życie. Jeśli nabywca spowoduje szkodę ubezpieczyciel nie będzie już
    wzywał ciebie.