  • 1. Data: 2005-11-02 18:24:39
    Temat: Re: Sprzedaz programu a prawa autorskie
    Od: "kf" <m...@b...GG19840.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dkb13q$poo$1@achot.icm.edu.pl...
    > Jesli program sprzedalbym na umowe o dzielo lub umowe zlecenie, to zapewne
    > utrace prawa do dalszej sprzedazy tego programu, a tego oczywiscie nie
    chce.

    Zacznijmy od tego czy napisales go na legalnym kompilatorze ?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-11-02 18:44:13
    Temat: Sprzedaz programu a prawa autorskie
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    Witam.

    Mam pewnie problem. Napisalem program komputerowy i teraz chcialbym
    go sprzedawac. Problem polega na tym, ze nie prowadze dzialalnosci
    gospodarczej, i firmy, ze wzgledow finansowych, zalozyc nie moge.
    Jesli program sprzedalbym na umowe o dzielo lub umowe zlecenie, to zapewne
    utrace prawa do dalszej sprzedazy tego programu, a tego oczywiscie nie chce.

    Jak mozna sobie z tym poradzic?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2005-11-02 18:48:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...GG19840.pl> napisał w wiadomości

    > Zacznijmy od tego czy napisales go na legalnym kompilatorze ?

    Zawsze myślałem, że programy to się pisze np. w edytorze, a na kompilatorze
    to się je kompiluje :)

  • 4. Data: 2005-11-02 19:18:51
    Temat: Odp: Sprzedaz programu a prawa autorskie
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    1). Możesz podpisać umowę z dystrybutorami na zasadzie hurtowni: ile
    sprzedadzą, to sprzedadzą. Mało wygodne, bo to Ty musisz tworzyć instalki,
    liczyć licencje i borykać się z wieloma problemami. Ale do tego musisz
    założyć działalność. Baaardzo niewygodne.

    2). Możesz sprzedać majątkowe prawa autorskie jakiejś firmie. Za jakiś
    procent ze sprzedaży lub po prostu od razu za jakąś umówioną kwotę. Możesz
    to zrobić na umowę o dzieło. Duuużo wygodniejsze, bo w zaoszczędzonym czasie
    zajmujesz się pisaniem kolejnego programu, a nie handlowaniem. Wówczas nie
    możesz tego prawa sprzedać innej firmie.

    Lukasz

  • 5. Data: 2005-11-02 19:27:39
    Temat: Re: Odp: Sprzedaz programu a prawa autorskie
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 02.11.2005 Lukasz <b...@b...pl> napisał/a:

    > 2). Możesz sprzedać majątkowe prawa autorskie jakiejś firmie. Za jakiś
    > procent ze sprzedaży lub po prostu od razu za jakąś umówioną kwotę.

    A po co ma sprzedawać prawa autorskie? Nie może sprzedać czegoś w rodzaju
    "licencji na produkcję" (np. przygotować "master-CD", z którego będą tłoczone
    kopie)?

    Nie wiem, czy tak można, czy nie - pytam tylko...
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 6. Data: 2005-11-02 19:35:29
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    > Zacznijmy od tego czy napisales go na legalnym kompilatorze ?

    Program jest napisany w PHP, wiec kwestia kompilatora mnie nie dotyczy.
    Moj program jest dostepny przez WWW, czyli jest to aplikacja webowa.

    Tymczasem,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2005-11-02 19:37:48
    Od: m...@g...pl

> [...]
    > zajmujesz się pisaniem kolejnego programu, a nie handlowaniem. Wówczas nie
    > możesz tego prawa sprzedać innej firmie.

    Pisalem juz, ze zalozenie dzialalnosci nie wchodzi w gre.
    Nie chce tez nikomu sprzedawac programu jako calosci.
    Zastanawiam sie, czy moge wystawic umowe kupna-sprzedazy
    i sprzedac: prawo do korzystania z programu. Mozna tak?

    Tymczasem,
    Grzegorz

  • 8. Data: 2005-11-02 19:47:03
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia 2 Nov 2005 20:37:48 +0100, m...@g...pl napisał(a):

    > Zastanawiam sie, czy moge wystawic umowe kupna-sprzedazy
    > i sprzedac: prawo do korzystania z programu. Mozna tak?

    Tak, możesz po prostu udzielić licencji jakiejś firmie na obrót kopiami
    programu. W umowie możesz określić wszystko: Twoje wynagrodzenie, zasady
    rozpowszechniania (kraj, zagranica), czas rozpowszechniania etc. etc.

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 9. Data: 2005-11-02 19:54:49
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    > Tak, możesz po prostu udzielić licencji jakiejś firmie na obrót kopiami
    > programu. W umowie możesz określić wszystko: Twoje wynagrodzenie, zasady
    > rozpowszechniania (kraj, zagranica), czas rozpowszechniania etc. etc.

    Rozumiem, ze pod "udzielic licencji" rozumiesz umowe kupna-sprzedazy.
    A gdzie moglbym znalezc przyklady takich umow kupna-sprzedazy
    praw do programu? Czy ktos juz tak sprzedawal program?

    Mam tez watpliwosci, czy mozna sprzedawac prawa. Bo co jesli okaze sie,
    ze nie moge - co jesli umowa bedzie spisana niepoprawnie?

    Tymczasem,
    Grzegorz

  • 10. Data: 2005-11-02 19:59:29
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia 2 Nov 2005 20:54:49 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Rozumiem, ze pod "udzielic licencji" rozumiesz umowe kupna-sprzedazy.

    Nie, to jest odrębna umowa o korzystanie z utworu. Nie tracisz do niego
    żadnych praw tylko pozwalasz firmie na zajęcie się jego rozprowadzaniem - w
    dużym skrócie ;-)

    > Mam tez watpliwosci, czy mozna sprzedawac prawa. Bo co jesli okaze sie,
    > ze nie moge - co jesli umowa bedzie spisana niepoprawnie?

    Udzielić licencji na korzystanie z utworu zawsze możesz. A jeśli będzie
    spisana niepoprawnie - Twoja strata, niestety.

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||