  • 11. Data: 2008-01-21 08:36:57
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania spóldzielczego - ciekawy casus.
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Podaj art.?
    Ciekawe, bo dla hipetcznego nie obowiązuje - kiedys miałem przypadek, że nawet
    notariusz nie chciał zapisywać pierwokupu
    w akcie nabycia, bo mówił, że to i tak "bez sensu".
    JaC

    -----

    > No więc poszperałem i co prawda zbycie jest możliwe, ale pod pewnymi warunkami,
    między innymi prawo pierwokupu i kilka
    innych dziwnych rzeczy, powodujących, że zbycie to można podważyć:
    > Przedmiotem zbycia może być ułamkowa część spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu.
    > Pozostałym współuprawnionym z tytułu własnościowego prawa do lokalu przysługuje
    prawo pierwokupu.
    > Umowa zbycia ułamkowej części własnościowego prawa do lokalu zawarta bezwarunkowo
    albo bez zawiadomienia uprawnionych
    o zbyciu lub z podaniem im do wiadomości istotnych postanowień umowy niezgodnie z
    rzeczywistością jest nieważna.

  • 12. Data: 2008-01-21 22:12:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Podaj art.?
    > Ciekawe, bo dla hipetcznego nie obowiązuje - kiedys miałem przypadek, że
    > nawet notariusz nie chciał zapisywać pierwokupu
    > w akcie nabycia, bo mówił, że to i tak "bez sensu".

    Cytat wprost z ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych art. 17(2) pkt.6