  • 1. Data: 2008-01-13 17:14:28
    Temat: Przekazanie mieszkania
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam

    Moja teściowa [przyszła] posiada dwa mieszkania. Jedno własne a drugie
    oddziedziczyła po swoim ojcu [nie wiem dokladnie jak, ale
    najprawdopodobniej wykupila je na wlasnosc przed jego smiercia]. Teraz
    chciałbym z dziewczyną by to drugie mieszkanie zostało na nia przepisane
    - poprostu chcemy tam razem zamieszkac i czuc sie jak we wlasnym.

    Jak sie ma do tego darowizna ? Zalatwiamy dokumenty z spoldzielni nt.
    mieszkania i jego wlasciciela, idziemy z tym do notariusza, sporzadzamy
    akt darowizny i placimy słono notariuszowi :) ?

    Czy po takim zabiegu nikt juz poza moja dziewczyna nie ma prawa do
    lokalu i jest tylko i wylacznie jej wlasnoscia. Jakiego rzedu oplaty u
    notariusza musze sie spodziewac - wartosc mieszkania pewnie jakies
    120-140tyś.

    Czy cos w 2008roku sie mienilo, czy nadal od darowizny sie nie placi
    podatku i nie trzeba informowac US, gdyz notariusz sam przekazuje
    dokumenty ?

    Uffff, wiem ze wiele pytan ale prosze o rozjasnienie moich watpliwosci

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2008-01-13 18:09:05
    Temat: Re: Przekazanie mieszkania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisał
    > Moja teściowa [przyszła] posiada dwa mieszkania. Jedno własne a drugie
    > oddziedziczyła po swoim ojcu [nie wiem dokladnie jak, ale
    > najprawdopodobniej wykupila je na wlasnosc przed jego smiercia].

    To jest dość ważne. Czy mieszkanie było własnościowe? Czy ktoś jeszcze je
    odziedziczył?

    > Jak sie ma do tego darowizna ? Zalatwiamy dokumenty z spoldzielni nt.
    > mieszkania i jego wlasciciela, idziemy z tym do notariusza, sporzadzamy
    > akt darowizny i placimy słono notariuszowi :) ?

    mniej więcej, potem wpis do ksiąg wieczystych

    > Czy po takim zabiegu nikt juz poza moja dziewczyna nie ma prawa do lokalu
    > i jest tylko i wylacznie jej wlasnoscia.

    jakby przekazano jej własność darwowizną to tak.