  • 31. Data: 2007-06-26 14:32:17
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - płatno?ć gotówkš
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Tue, 26 Jun 2007 15:08:11 +0200, badzio wrote:

    >Moze trzeba poszukac innego notariusza, ew pojsc do notariusza z
    >laptopem i wifi?

    Powodzenia w znalezieniu takiego (nie musi być od razu wifi, wystarczy że
    pozwoliłby wykorzystać stacjonarny komputer w swojej kancelarii albo nawet
    sam przyszedłbyś z laptopem wyposażonym w bezprzewodowy Internet). Mi się
    nie udało.

    >Poza tym - jak myslisz, na jakiej zasadzie ludzie kupuja mieszkanie z
    >kredytu? Tez nie ma kasy do reki, tylko przelew. I to malo tego -
    >kupujacy musi sie udac po podpisaniu aktu notarialnego do banku i
    >uruchomic przelew. Jesli po drodze potraci go samochod i zginie - to
    >lipa. A jeszcze przy dzisiejszych cenach mieszkan - ja bym sie bal
    >zarowno isc z kasa rzedu kilkuset tys zl zeby zaplacic za mieszkanie jak
    >i pozniej bym sie bal isc z ta kasa zeby ja wplacic do banku.

    Zależy od kogo kupuje to mieszkanie na kredyt. Jeśli od jakiejś instytucji,
    to ta sobie poradzi z egzekucją należności. Jesli od zwykłej osoby, to
    niestety ta ostatnia bierze na siebie ryzyko. Duże ryzyko.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 32. Data: 2007-06-26 15:38:20
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - płatność gotówką
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > nie ma, więc jak się trochę zapożyczysz, to jakiś lokal zastępczy dla nich
    > pewnie ci się uda wykombinować.

    Nie popadajmy w paranoję. Po pierwsze nierzadko okazuje się, że osoba
    która podlega eksmisji posiada tytuł prawny do jakiegoś lokalu.
    Natomiast nie należy myśląc o "pomieszczeniu zastępczym", bo tak określa
    to przepis, myśleć jak o jakimś apartamencie :)

    Spójrzmy co mówi Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 26
    stycznia 2005 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o
    opróżnienie lokalu lub pomieszczenia albo o wydanie nieruchomości oraz
    szczegółowych warunków, jakim powinno odpowiadać tymczasowe pomieszczenie:

    "§ 3. Tymczasowe pomieszczenie powinno:
    1. posiadać dostęp do źródła zaopatrzenia w wodę i do ustępu,
    chociażby te urządzenia znajdowały się poza budynkiem;
    2. posiadać oświetlenie naturalne i elektryczne;
    3. posiadać możliwość ogrzewania;
    4. posiadać niezawilgocone przegrody budowlane;
    5. zapewniać możliwość zainstalowania urządzenia do gotowania posiłków."

    Oznacza to że jeśli tylko mamy piwnicę o powierzchni 5m2 na osobę a
    piwnica ma okno to już mamy pomieszczenie zastępcze :) Możemy
    poinformować delikwenta że z toalety i wody może skorzystać gościnnie u
    nas w domu, przy czym nie oznacza to że może to robić kiedy mu się
    rzewnie podoba i za darmo. Oświetlenie i ogrzewanie elektryczne, też
    oczywiście nie za darmo. Jeśli klient nie chce płacić, dostęp do mediów
    się mu odcina.

    Tą drogą można doprowadzić "najemcę" do sytuacji, w której czym prędzej
    poszuka sobie innego frajera i zwolni nam piwnicę :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 33. Data: 2007-06-28 07:40:37