  • 1. Data: 2007-06-25 21:00:28
    Temat: Sprzedaż mieszkania - płatność gotówką
    Od: w...@i...pl

    Uszanowanie dla szanownych grupowiczy :)
    Planuję sprzedaż mieszkania. W związku z tym, że kupujący prosił o
    odroczenie terminu płatności o miesiąc od daty podpisania aktu
    notarialnego, chcę się zabezpieczyć i zarządać od niego 30% wartości
    mieszkania w gotówce w dniu podpisania. Wyjdzie to ok. 60 000 zł. Czy
    istnieje możliwość zapłaty takiej kwoty w gotówce (z ręki do ręki),
    czy musi to być przelew?

    --
    G.:)

  • 2. Data: 2007-06-25 21:20:59
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - płatność gotówką
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Najlepiej się zabezpieczysz jak kupującemu zaproponujesz podpisanie aktu
    notarialnego w dniu zapłaty całej kwoty.

    akohoro

  • 3. Data: 2007-06-25 21:28:05
    Od: w...@i...pl

    On 25 Cze, 23:20, "akohoro" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik <w...@i...pl> napisał w
    > Najlepiej się zabezpieczysz jak kupującemu zaproponujesz podpisanie aktu
    > notarialnego w dniu zapłaty całej kwoty.
    >
    > akohoro

    Tyle tylko, że mi zależy, żeby dostać chociaż część pieniędzy jak
    najszybciej. A kupujący będzie miał całość dopiero za 3 tygodnie.
    Właściwie jest to osoba, którą znam, więc nie ufam, że mnie oszuka,
    jednak wolę mieć jakieś zabezpieczenie. Stąd pytanie, czy można część
    zapłacić w gotówce?

  • 4. Data: 2007-06-25 21:30:55
    Od: w...@i...pl

    > Użytkownik <w...@i...pl> napisał w

    > więc nie ufam, że mnie oszuka,

    oczywiście miało być "więc ufam, że mnie nie oszuka" :)

  • 5. Data: 2007-06-25 21:58:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Zdradzić nas mogą tylko ci, którym zaufamy :-)

    A poważnie, to oczywiście może być gotówką do ręki. Wpiszcie w akt
    notarialny, że płaci t 30%, a pozostałe 70% ma zapłacić do miesiąca.
    Notariusz powinien wiedzieć, ale dla porządku przypomnę, by nie zapomniał
    dodać stosownej formułki o poddaniu się rygorowi wykonalności z aktu
    notarialnego. Wówczas gdyby jednak znajomy coś kombinował, to przynajmniej
    unikniesz procesu. Zostanie klauzula wykonalności i komornik.

  • 6. Data: 2007-06-25 23:15:16
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > z aktu notarialnego. Wówczas gdyby jednak znajomy coś kombinował, to
    > przynajmniej unikniesz procesu. Zostanie klauzula wykonalności i komornik.

    Czy chodzi o formulke - w razie niedoknania wplaty w terminie ....
    "poddaje się egzekucjii z art.777paragraf 1 pkt 4 k.p.c"? (niestety nie
    znam tresci)

    Co to w praktyce daje? Jezeli w dniu aktu kupujacy wplacil np. 30%,
    dostal do reki akt i klucze do mieszkania i nie zamierza wplacic
    pozostalej czesci? Dodam, ze w moim przypadku to rodzina co posiada
    male dziecko - nie posiadaja innego lokalu. Czy jest jakis skuteczny
    sposob by zabezpieczyc sie w w/w przypadku?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 7. Data: 2007-06-25 23:35:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to w praktyce daje?

    W praktyce daje to tyle, że jak nie wpłaci w terminie, to piszesz do sądu o
    nadanie klauzuli wykonalności i po miesiącu masz tytuł wykonawczy.

  • 8. Data: 2007-06-25 23:38:16
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > W praktyce daje to tyle, że jak nie wpłaci w terminie, to piszesz do
    > sądu o nadanie klauzuli wykonalności i po miesiącu masz tytuł wykonawczy.

    A jak mam tytul wykonawczy, to czy komornik szurnie ludzi na bruk czy to
    ja mam sie bujac z zapewnianiem im lokalu zastepczego?

    Dzieki,
    Jacek

  • 9. Data: 2007-06-25 23:54:23
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Jasek wrote:

    > A jak mam tytul wykonawczy, to czy komornik [...]

    Moze wyrazilem sie niejasno, w kazdym badz razie nieladnie - ale
    chodzilo mi o to, czy jezeli mam tytul wykonawczy, a egzekucja
    pozostalej czesci jest niemozliwa (np. nie ma z czego), to jak wygladaja
    dalsze kroki? Licytacja mojego-niemojego mieszkania? Zwrot prawa do
    mojego-niemojego mieszkania? Co w takim przypadku z ochrona lokatorow?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 10. Data: 2007-06-25 23:54:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak mam tytuł wykonawczy, to czy komornik szurnie ludzi na bruk czy to
    > ja mam się bujać z zapewnianiem im lokalu zastępczego?

    Ty masz roszczenie o zapłatę, a nie zwrot lokalu.