  • 11. Data: 2010-03-04 10:27:23
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Bartek wrote:

    > Ale ponieważ mam już kupca na swoje mieszkanie, klientowi sie nie spieszy,
    > ale chce je już zarezerwować, więc czy mogę z nim spiać już umowę
    > przedwstępną i wziąść zadatek, czy nie?

    Jesteś świadom, że jakby sąd nie wyraził zgody, to zadatek
    zwrócisz PODWÓJNIE?

    > Czy nie mogę z nim spisać umowy
    > przedwstępnej zanim sąd nie wyrazi zgody?

    IMO:
    - do swojej części własności umowę zobowiazującą możesz podpisać
    - prawo nie zabrania podpisania umowy zobowiązującej warunkowej,
    bo jawnie odwołuje się do takiej formy np. w 157.2 KC, więc
    IMHO można podpisać również umowę warunkową dla częsci
    przypadającej na dziecko
    - wyraźnie trzeba zastrzec, że warunek uzależnia sprzedaż OBU
    części udziału (Twojej i dziecka) od zgody sądu, bo znajdziesz
    się w stanie w którym będziesz zobowiązany do sprzedaży
    swojego udziału, bez prawa do sprzedaży udziału dziecka
    - uwagę o zadatku patrz wyżej :)
    - ciągle piszesz "moje mieszkanie", nie mogąc pogodzić się, że
    prawo reguluje to inaczej (masz w nim udział, nie całość
    własnosci).

    pzdr, Gotfryd