  • 1. Data: 2010-02-24 21:40:03
    Temat: posrednictwo w handlu miedzynarodowym
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Witam

    ostatnio sobie na allegro natrafilem na pewnego sprzedawce na allegro ktory
    nie jest stricte sprzedawca tylko posrednikiem a wysylka towaru z zagranicy

    <cytat>
    Czy dostanę fakturę VAT?
    Na życzenie wystawiamy fakturę VAT na wykonaną usługę. Podana cena jest ceną
    całkowitą, zawiera opłatę za usługę zamówienia i za towar: (usługa
    zamówienia produktu za granicą w imieniu zamawiającego) + (cena produktu u
    dostawcy). Na fakturze będzie widniała usługa "Usługi w zakresie
    organizowania zakupu części i podzespołów". Na fakturze będzie widniała cena
    usługi bez kosztu zamówionego produktu u dostawcy. Pieniądze za produkt są
    przez nas tylko przekazywane w imieniu zamawiającego.

    Podana cena jest ceną całościową i składa się z właściwej usługi zamówienia
    produktu za granicą (z VAT) oraz z ceny produktu u dostawcy, która jest
    przekazywana dostawcy w imieniu zamawiającego. Całkowite ceny są podane w
    złotych polskich.

    Na życzenie dostarczamy dodatkowo tamtejszą fakturę z Hong Kong'u, która
    zawiera resztę kwoty w $ wg kursu wymiany z dnia zamówienia, która to po
    dodaniu do faktury VAT będzie stanowiła razem wartość kwoty, którą
    zamawiający zapłacił. Tamtejsze faktury z Hong Kongu tzw. Invoice są co
    najmniej dziwne, zawierają 0 podatków, i nie ma na nich dokładnych danych
    sprzedawcy oraz są w formie elektronicznej ale są zgodne z tamtejszym
    lokalnym prawem.
    Czy są jakieś podatki i cła?
    Z naszych statystyk wynika, że tego typu opłaty mogą być przy mniej niż 1%
    wysyłek i są niewielkie. Jeśli tak się zdarzy, chociaż wysyłki najczęściej
    nie przekraczają dopuszczalnych kwot i są oznaczane jako Gift, to należności
    celne są w gestii zamawiającego. Zachęcamy wszystkich do poznania lokalnego
    urzędu celnego oraz obowiązków i ograniczeń przywozowych. Niektóre produkty
    mogą wymagać specjalnego zezwolenia lub licencji. Nie odpowiadamy za
    produkty, które zostały skonfiskowane.

    </cytat>
    Czy takie cos to jest legalne? Czyzby posrednik nie odpowiadal przed naszymi
    urzedami ze chinczycy wysylaja jako "prezenty" w przypadku gdy jest tylko
    posrednikiem?
    Potem znalazlem jeszcze jednego dzialajacego w taki sposob, tylko bardziej
    bezczelnie ktory gwarantuje zwrot zaplaconego cla/vatu w przypadku
    naliczenia przez celnikow, co juz chyba jest przegieciem?

    Linkow do allegro celowo nie podaje - nie chce nikomu problemow robic, tylko
    zastanawiam sie czy to jest legalne czy tez nie, a jezeli nie to dlaczego :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-24 23:05:14
    Temat: Re: posrednictwo w handlu miedzynarodowym
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Ten post swiadczy o tym ze jestes glupi jak but a ten ktory to wystawia to
    > kompletny idiota z racji tego ze z toba nawiazal romans debilu.
    NTG -> pl.sci.medycyna albo od razu udaj sie do psychiatry ;)

  • 3. Data: 2010-02-25 12:37:54
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Ale ty sie żalisz czy sie chwalisz ?

    Kupowalem wielokrotnie z Chin rozne cuda i niestety musze stwierdzic ze
    o handlu to ty masz mizerne pojecie a tym bardziej juz o dokumkentach.

    To jest niestety normalne ze chinczyk napisze ci na FV co tylko sobie
    zazyczysz, ja dostawalem Fv w formie elektronicznej z mozliwoscia
    poprawki wedlug uznania.

    A VAT zawsze jest 0 przy exporcie.

  • 4. Data: 2010-02-25 14:23:48
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    > Ale ty sie żalisz czy sie chwalisz ?
    Nie dostrzegasz ze pytam? Myslalem ze znaki zapytania naprowadza cie na
    trop.

    > Kupowalem wielokrotnie z Chin rozne cuda i niestety musze stwierdzic ze o
    > handlu to ty masz mizerne pojecie a tym bardziej juz o dokumkentach.
    A czy gdzies twierdzilem, ze mam? Po to sie pytam zeby sie dowiedziec...
    Nie handluje niczym. Nie wiem co cie tak boli, handlujesz w ten sposob i
    konkurencji sie boisz?

    > To jest niestety normalne ze chinczyk napisze ci na FV co tylko sobie
    No widzisz z ta czescia swiata nie mialem przyjemnosci, w cywilizowanych
    krajach jak np. USA czy DE takie cos jest nie do pomyslenia.
    Chinczycy nie maja urzedow skarbowych ktore by ich kontrolowaly?
    > zazyczysz, ja dostawalem Fv w formie elektronicznej z mozliwoscia poprawki
    > wedlug uznania.
    khem poprawianie faktur wg. uznania ciekawe podejscie...
    > A VAT zawsze jest 0 przy exporcie.
    A to wiem. Ale np. wystawiajac fakture exportowa w PL trzeba zaznaczyc ze
    vat 0% albo NP.

  • 5. Data: 2010-02-25 15:50:21
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    marek pisze:

> [...]
    > khem poprawianie faktur wg. uznania ciekawe podejscie...
    > A to wiem. Ale np. wystawiajac fakture exportowa w PL trzeba zaznaczyc

    Polska nie zalicza sie do cywilizowanych krajow, mozna powiedziec ze to
    namiastka panstwa z przerosnieta administracja.

    Wiele razy kupowalem tez w szkoplandii jeszcze jak byl obszar celny i
    nigdy na ichniej FV nie mialem zadnego zaznaczenia ze VAT=0% nie wiem
    jak to rozliczali wiem jak ja rozliczalem.