  • 1. Data: 2010-02-24 18:24:34
    Temat: Prośba o zerwanie umowy?
    Od: <b...@w...pl>

    Klient napisał do mnie "proszę o zerwanie umowy...". Czy należy to traktować
    jako wypowiedzenie umowy? Według mnie nie, ale może jestem w błędzie.

    sotb

  • 2. Data: 2010-02-24 18:27:53
    Temat: Re: Prośba o zerwanie umowy?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 24-02-2010 19:24, b...@w...pl pisze:
    > Klient napisał do mnie "proszę o zerwanie umowy...". Czy należy to
    > traktować jako wypowiedzenie umowy? Według mnie nie, ale może jestem w
    > błędzie.

    Jak prosi, to najwłaściwiej byłoby traktować to jako wolę rozwiązania
    umowy za zgodą obu stron.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-02-24 18:38:01
    Od: <b...@w...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hm3r32$lnq$...@n...onet.pl...

    > Jak prosi, to najwłaściwiej byłoby traktować to jako wolę rozwiązania
    > umowy za zgodą obu stron.
    >
    > --
    > .B:artek.

    Rozumiem, że w takim przypadku mogę odpowiedzieć, że z mojej strony nie
    widzę potrzeby rozwiązywania umowy i jeśli klient chce to może poprawić
    pismo informując mnie konkretnie, że rozwiązuje umowę. Mogę też
    odpowiedzieć, że "rozwiązuję z nim umowę na jego prośbę".

    Ta kwestia jest dla mnie istotna, ponieważ w razie kontroli może paść
    pytanie w jaki sposób została rozwiązana umowa jeśli klient tylko "prosił o
    jej rozwiązanie", a nie rozwiązał.

    Miałem kiedyś podobną sytuację, kiedy chciałem zawrzeć umowę, ale czekałem
    na dokumenty aż w końcu dowiedziałem się, że "wyraziłem tylko chęć
    podpisania umowy używając słowa chciałbym zamiast chcę". Teraz jestem
    wyczulony na takie niuanse.

    sotb

  • 4. Data: 2010-02-24 19:24:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 24-02-2010 19:38, b...@w...pl pisze:
> [...]
    > pismo informując mnie konkretnie, że rozwiązuje umowę. Mogę też
    > odpowiedzieć, że "rozwiązuję z nim umowę na jego prośbę".

    Mniej więcej tak.

> [...]
    > czekałem na dokumenty aż w końcu dowiedziałem się, że "wyraziłem tylko
    > chęć podpisania umowy używając słowa chciałbym zamiast chcę". Teraz

    Tu już ktoś przedobrzył. W prawie żeby złożyć ważne oświadczenie woli
    nie trzeba używać magicznych zaklęć, ani specjalnie głowić się nad
    doborem słów - byle by tylko z oświadczenia jasno wynikały intencje.
    Różnicy w prawnych konsekwencjach między "chcę" a "chciałbym" nie ma.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-02-25 10:49:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 19:27:53 +0100, .B:artek. napisał(a):

    > Jak prosi, to najwłaściwiej byłoby traktować to jako wolę rozwiązania
    > umowy za zgodą obu stron.

    Z czego ma wynikać "właściwość" jak to określiłeś, że Bringo ma godzić się
    na rozwiązanie umowy za porozumieniem obu stron?
    Skoro klient chce ma taki zamiar - niech wypowie tą umowę co ma zawartą z
    Bringiem, z wszelkimi ewentualnymi konsekwencjami.

  • 6. Data: 2010-02-25 21:21:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik b...@w...pl ...

    > Klient napisał do mnie "proszę o zerwanie umowy...". Czy należy to
    > traktować jako wypowiedzenie umowy? Według mnie nie, ale może jestem w
    > błędzie.

    czytałes watek o zrywaniu umów?
    Co masz na te okolicznosc wpisane w umowie?