  • 1. Data: 2004-12-06 21:44:40
    Temat: Sprzedaz kilku rzeczy na allegro
    Od: "Gabriel" <G...@w...pl>

    Jest sobie sytuacja, lece do kraji Unii przywoze 5-10 sztuk jakiegos sprzetu
    ponizej kilka opcji:
    a) rtv 10x 300e
    b) gsm 10x 100e
    c) gsm 10x50e
    W Polsce wystawiam to na allegro bo sprzedac chce z zyskiem, lub aby nie
    3mac w domu bo nie potrzebne mi.
    Druga opcja to samo z sprzetem z po za unii.

    Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia dzialalnosci
    gospodarczej?
    W jaki sposob mam sie rozliczyc jesli bede miał zysk na tej sprzedazy?

  • 2. Data: 2004-12-06 22:01:05
    Temat: Re: Sprzedaz kilku rzeczy na allegro
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Gabriel napisał(a):

> [...]
    > gospodarczej?
    > W jaki sposob mam sie rozliczyc jesli bede miał zysk na tej sprzedazy?

    Najlepiej idź do swojego US i zapytaj ;)
    Albo nie rób nic i miej nadzieję, że Cię US nie namierzy (co jest
    b.prawdopodobne)
    Jak jestes dociekliwy, to jest taka grupa: pl.soc.prawo.podatki
    powodzenia,
    nn

  • 3. Data: 2004-12-06 22:22:49
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Gabriel wrote:

    > Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia
    > dzialalnosci gospodarczej?

    Nie.

    "Ustawa Prawo Działalności Gospodarczej z dnia 19 listopada 1999 roku
    określa działalność gospodarczą jako zarobkową działalność wytwórczą,
    handlową, budowlaną, usługową oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    eksploatację zasobów naturalnych, wykonywaną w sposób zorganizowany i
    ciągły. Działalność o charakterze jednorazowym lub okazjonalnym wyłączona
    jest spod działania przepisów regulujących działalność gospodarczą."

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-06 22:50:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gabriel wrote:

    [ciach]

    > Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia
    > dzialalnosci gospodarczej?

    Jednorazowo - nie.

    > W jaki sposob mam sie rozliczyc jesli bede miał zysk na tej sprzedazy?

    To na grupie o podatkach.

  • 5. Data: 2004-12-06 22:58:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <G...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > Druga opcja to samo z sprzetem z po za unii.
    >
    > Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia dzialalnosci

    Granica jest płynna i o ile mi wiadomo nie zdefiniowana jasno. Jeśli
    kupujesz i sprzedajesz z zamiarem (!) zysku, to jest to działalność
    gospodarcza, którą powinieneś zarejestrować. Tyle że należy Ci ten
    zamiar udowodnić. Przy czym pamiętaj, że schematem działania służb
    skarbowych jest oskarżenie, nałożenie kary i zapomnienie o sprawie.
    Ewentualna sprawa w sądzie to już domena izb skarbowych, więc USy się
    tym nie przejmują. Miej to na uwadze. Wybronić się może nie być łatwo.

    Sprzedaż rzeczy używanych ponad pół roku przez Ciebie do kwoty 1000 zł
    jest zwolniona od podatku dochodowego i PCC. >1000 zł - powinieneś
    zapłacić PCC. Jeśli mniej niż 6 mcy - dochodowy.

    Na resztę pytań odpowiedz sobie sam. ;-) Niektórzy sprzedają na allegro
    rzeczy za dziesiątki i setki tysięcy złotych i jedynym podatkiem, jaki
    płacą jest prowizja Allegro. ;-] Są też tacy, którzy sprzedali tam jedą
    rzecz, ktoś na nich doniósł i mają teraz pozamiatane.
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 6. Data: 2004-12-06 23:05:41
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 23:22:49 +0100, Mithos naskrobał(a):

    .... jest uchylona <kropka>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-12-06 23:10:42
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:

    > .... jest uchylona <kropka>

    Definicja DG jest zdaje mi sie tak sama. I po to byl przytoczony ten
    fragment.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-12-06 23:14:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 22:44:40 +0100, Gabriel naskrobał(a):

    > Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia dzialalnosci
    > gospodarczej?

    zalezy od US ale raczej nie.

    > W jaki sposob mam sie rozliczyc jesli bede miał zysk na tej sprzedazy?

    od wartości powyżej 1000 zł 2% podatku pcc i zawsze podatek dochodowy
    zgodnie z ustawą.

  • 9. Data: 2004-12-07 03:31:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Gabriel wrote:
    >
    > [ciach]

    > Jednorazowo - nie.

    Pod warunkiem, że rzeczy nie zostały zakupione z myślą o odsprzedaży z
    zyskiem, a tu mamy niestety taki przypadek .

  • 10. Data: 2004-12-07 10:29:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pod warunkiem, że rzeczy nie zostały zakupione z myślą o odsprzedaży z
    > zyskiem, a tu mamy niestety taki przypadek .

    a jezeli nie myslal ze sprzeda z zyskiem? :-)

    P.