  • 51. Data: 2007-04-30 15:34:52
    Temat: Re: Malo, drogo, Tesco...
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Trochę się zagalopowałeś.
    Kiosk ma prawo sprzedać płytę lub książkę, która jest przeznaczona wyłącznie do
    sprzedaży "wiązanej"??
    Apteka ma prawo sprzedać lekarstwo za dowolną ustaloną przez siebie cenę?
    A co do akcyzy to za inną cenę sprzedaję wódę takie Makro, a za inną stacja benzynowa
    i problemu nie ma...
    No i z "własnością" to różnie może byc.
    JaC

    > Oczywiście, że ma.
    > Dlaczego miałby nie mieć?
    > Nie myl tego z fajkami :)
    > Tam jest kwestia akcyzy i specyficzne uregulowania.
    > Ale tak generalnie to każdy ma prawo rozporządzać swoją własnością w dowolny
    sposób, w tym także sprzedać ją za cenę,
    jaką uważa za stosowną.

  • 52. Data: 2007-04-30 17:29:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.04.2007 666 <j...@w...eu> napisał/a:
    > Trochę się zagalopowałeś.

    A skąd... ;)

    > Kiosk ma prawo sprzedać płytę lub książkę, która jest przeznaczona wyłącznie do
    sprzedaży "wiązanej"??

    Od strony własności - ma prawo. Może mu co najwyżej tego zabraniać
    licencja, na której owa płyta lub książka została wydana. Ale sprzedać ma
    prawo.

    Oczywiście, istnieją ograniczenia w rozporządzaniu własnością, ale wynikają
    z przepisów szczególnych. Akcyza od fajek, licencja od dzieł, do których
    stosuje się prawo autorskie itd. Natomiast co do ogólnej zasady, to wolno mi
    sprzedać batonik za pół miliona. A przynajmniej nie znam przepisu, który by
    tego zabraniał.

    > Apteka ma prawo sprzedać lekarstwo za dowolną ustaloną przez siebie cenę?

    Tak. No chyba, że prawo farmaceutyczne zabrania.

    > A co do akcyzy to za inną cenę sprzedaję wódę takie Makro, a za inną stacja
    benzynowa i problemu nie ma...

    Bo w przypadku wódy nie ma problemu. Problem jest w przypadku wyrobów
    tytoniowych. Przeczytaj ustawę najpierw, proponuję...
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 53. Data: 2007-04-30 18:03:48
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 16:06:48 +0200, Nesti napisał(a):

    > Hmmm..na Stalowej nie ma Tesco...

    Hmmm - a ten frikobusik?
    http://www.przegubowiec.com/frikobus/inf-hit.htm
    No i druga możliwość - postujący może miał na myśli Stalową - ale Wolę :))

  • 54. Data: 2007-04-30 20:33:36
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    KODEK CYWILNY

    Art. 5. (4) Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był
    sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z
    zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie
    uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z
    ochrony.

    Art. 58. § 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu
    obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje
    inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień
    czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
    § 2. Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia
    społecznego.
    § 3. Jeżeli nieważnością jest dotknięta tylko część czynności prawnej,
    czynność pozostaje w mocy co do pozostałych części, chyba że z
    okoliczności wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością
    czynność nie zostałaby dokonana.

  • 55. Data: 2007-05-01 17:48:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Papierosy mnie nie interesują, bo nie palę.
    Batony to co innego ;-)
    JaC