  • 1. Data: 2007-04-22 12:07:52
    Temat: Najem mieszkania
    Od: Jan Grot <j...@g...com>

    Drodzy Państwo,

    wynająłem mieszkanie na 10 lat od osoby pewnego faceta, który to
    mieszkanie po 5 latach sprzedał. Nowy właściciel chce się wprowadzić i
    żąda abym się wyprowadził. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Proszę o
    pomoc.

    Z pozdrowieniami,
    Jan

  • 2. Data: 2007-04-22 13:03:14
    Temat: Re: Najem mieszkania
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 22 Apr 2007 05:07:52 -0700, Jan Grot napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie po 5 latach sprzedał. Nowy właściciel chce się wprowadzić i
    > żąda abym się wyprowadził. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Proszę o

    Spakować się. Mamy wpaść z walizkami czy o co chodzi?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    http://www.allegro.pl/item186353104_nikon_fm2.html

  • 3. Data: 2007-04-22 13:39:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Grot wrote:

    > wynająłem mieszkanie na 10 lat od osoby pewnego faceta, który to
    > mieszkanie po 5 latach sprzedał. Nowy właściciel chce się wprowadzić i

    Nawet nie wypowiedział umowy?

    > żąda abym się wyprowadził. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Proszę o
    > pomoc.

    Nic nie musisz robić. Bez wyroku sądowego cię nie wyeksmitują. A tamten,
    co kupił mieszkanie, niech się sądzi z oszustem, który mu sprzedał to
    wynajęte mieszkanie.

  • 4. Data: 2007-04-22 14:25:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Spakować się. Mamy wpaść z walizkami czy o co chodzi?

    Bardzo zabawne. Ciekawe jak byś ty zareagował na wiadomość, że wczoraj
    ktoś kupił mieszkanie, które miałeś wynajęte na najbliższych parę lat, i
    masz się jutro wynosić.

    Dupkiem byłeś, jesteś i będziesz....

  • 5. Data: 2007-04-22 18:22:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Grot" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A czy nowy właściciel w ogóle może wypowiedzieć tą umowę? Przecież
    > podpisałem ją ze starym właścicielem.

    dlatego powinien ja wypowiedziec stary, a co w tojej umowie jest napisane na
    ten temat?

    > A czy to jak sprawy się ułożą miedzy nimi ma wypływ na moją sytuację? Czy
    > mam już szukać nowego mieszkania czy jest szansa na to, abym mieszkał tu
    > do
    > końca 10-letniego okresu?

    teoretycznie szansa jest, mozesz sie nie wyprowadzac, w polsce istnieje cos
    takiego jak prawo posiadnia, co w tym wypadku chroni ciebie, ale niestety
    rowniez rozmaitej masci oszostow i naciagaczy

    na dobra sprawe tylko od ciebie zalezy co zrobisz, mozesz szukac nowego
    mieszkania i sie przeprowadzic, mozesz zostac i stwarzac problemy nowemu
    wlascicielowi, dziwne tylko ze nowy nie sprawdzil aktualnego stanu
    mieszkania
    jesli umowa miala byc na 10 lat i w zwiazku z tym poczyniles jakies
    inwestycje w to mieszkanie, byc moze uda ci sie na drodze sadowej uzyskac od
    starego wlasiciela jakies odszkodowanie, ale tylko na drodze cywilnej, wiec
    znowu klopoty

  • 6. Data: 2007-04-22 18:48:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ewa Zachara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie beda tu mialy zastosowania art. 678 i 679 kc? Nowy wlasciciel moze
    > umowe wypowiedziec, chyba ze umowa na czas okreslony byla zawarta na
    > pismie z data pewna.

    moze i moze, ale najemca nie musi sie wyprowadzic i tylko nowemu
    wlascicielowi pozostaje droga sadowa, eksmisja i lokal zastepczy jesli
    najemca nie ma swojego

  • 7. Data: 2007-04-22 19:16:40
    Od: "Ewa Zachara" <b...@p...onet.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]

    umowe wypowiedziec, chyba ze umowa na czas okreslony byla zawarta na pismie

    Ewa Zachara

  • 8. Data: 2007-04-22 19:33:06
    Od: "Ewa Zachara" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > moze i moze, ale najemca nie musi sie wyprowadzic i tylko nowemu
    > wlascicielowi pozostaje droga sadowa, eksmisja i lokal zastepczy jesli

    Ok, chcialam tylko wyjasnic, ze nabywca moze wypowiedziec te umowe, bo z
    chwila nabycia wlasnosci stal sie jej strona.

    --
    Pozdrawiam,
    Ewa Zachara

  • 9. Data: 2007-04-23 18:57:48
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    popieram Panią Ewę, ma rację, umowa może zostać rozwiązana z zachowaniem
    okresów wypowiedzenia wg kodeksu KC.

    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz jest
    płatny w odstępach czasu dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego; gdy
    czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec miesiąca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach czasu - na trzy
    dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód.

    § 3. (239) Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący,
    jak i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    Art. 678. § 1. W razie zbycia rzeczy najętej w czasie trwania najmu nabywca
    wstępuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy; może jednak wypowiedzieć najem
    z zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia.

    § 2. Powyższe uprawnienie do wypowiedzenia najmu nie przysługuje nabywcy,
    jeżeli umowa najmu była zawarta na czas oznaczony z zachowaniem formy
    pisemnej i z datą pewną, a rzecz została najemcy wydana.

    Art. 679. § 1. Jeżeli wskutek wypowiedzenia najmu przez nabywcę rzeczy
    najętej najemca jest zmuszony zwrócić rzecz wcześniej, aniżeli byłby
    zobowiązany według umowy najmu, może on żądać od zbywcy naprawienia szkody.

    § 2. Najemca powinien niezwłocznie zawiadomić zbywcę o przedwczesnym
    wypowiedzeniu przez nabywcę; w przeciwnym razie przysługują zbywcy przeciwko
    najemcy wszelkie zarzuty, których najemca nie podniósł, a których
    podniesienie pociągnęłoby za sobą bezskuteczność wypowiedzenia ze strony
    nabywcy.

    Art. 676. Jeżeli najemca ulepszył rzecz najętą, wynajmujący, w braku
    odmiennej umowy, może według swego wyboru albo zatrzymać ulepszenia za
    zapłatą sumy odpowiadającej ich wartości w chwili zwrotu, albo żądać
    przywrócenia stanu poprzedniego.

  • 10. Data: 2007-04-23 21:01:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zgaga" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > popieram Panią Ewę, ma rację, umowa może zostać rozwiązana z zachowaniem
    > okresów wypowiedzenia wg kodeksu KC.

    ale tu nie ma co popierac lub nie, fakty sa takie, ze niezaleznie od tego
    kto, kiedy i czy wogole wypowie umowe, wynajmujacy wyprowadzi sie tylko jak
    bedzie mial ochote, a jak nie bedzie mial ochoty to tylko sad, wyrok,
    eksmisja i lokal zastepczy