  • 1. Data: 2007-04-22 20:08:28
    Temat: Sprzedaz fajek po cenie wyzszej niz na opakowaniu? Co robic?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wczoraj mnie taka sytuacja spotkala.
    Pytanie co w takim wypadku robic, kiedy sprzedawca nie chce sprzedac po
    cenie nadrukowanej tylko ustalonej przez siebie samego?

    Czy to jest tylko wykroczenie, czy juz podpada to pod jakies przestepstwo?

    W takich sytuacjach nalezy wezwac policje? Pomozcie :)

    Jacek

  • 2. Data: 2007-04-22 20:20:21
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to jest tylko wykroczenie, czy juz podpada to pod jakies przestepstwo?
    >
    > W takich sytuacjach nalezy wezwac policje? Pomozcie :)

    Jakąś grupę antyterrorystyczną od razu. :)

    Nie kupuj tam więcej. Idź tam gdzie sprzedają taniej niż nadrukowane

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2007-04-22 20:44:06
    Od: "Kriso" <t...@c...pl>

> [...]
    > cenie nadrukowanej tylko ustalonej przez siebie samego?
    >
    > Czy to jest tylko wykroczenie, czy juz podpada to pod jakies przestepstwo?

    Ani to wykroczenie, ani przestepstwo. Idz, i kup gdzie taniej :)

    Kriso

  • 4. Data: 2007-04-22 20:58:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kriso" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Ani to wykroczenie, ani przestępstwo. Idź, i kup gdzie taniej :)

    Wykroczenie skarbowe na pewno. Akcyza jest płacona od kwoty z nadruku.

    A do pytającego, by postów nie mnożyć. Powiadom właściwy miejscowo Urząd
    Kontroli Skarbowej albo Celny, ewentualnie Inspekcję handlową. Pójdą i kupią, a
    następnie ukarzą sprawcę.

    Dodatkowo jeszcze może być naruszenie Ustawy o Cenach, gdzie można dostać karę
    do 5.000 EURO.

  • 5. Data: 2007-04-22 20:58:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kriso pisze:

    > Ani to wykroczenie, ani przestepstwo. Idz, i kup gdzie taniej :)

    Oj chyba sie troche mylisz. Wykroczeniem jest to z pewnoscia, m.in. art
    134 KW.

    Nie wiem czy tez nie podpada to pod przestepstwo skarbowe. Cena
    papierosow w Polsce jest cena sztywna i sprzedaz powyzej ceny
    nadrukowanej jest zakazana. Ma to zwiazek z podatkiem akcyzowym
    odprowadzanym od sprzedanej kazdej paczki papierosow.

    Jesli sie myle to prosze o poprawke

    Jacek

  • 6. Data: 2007-04-22 21:10:32
    Od: "Kriso" <t...@c...pl>

    > Użytkownik "Kriso" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Wykroczenie skarbowe na pewno. Akcyza jest płacona od kwoty z nadruku.

    Dziekuje za informacje, moj blad. Umknelo mi ze na ten towar jest akcyza.

    Wiec teraz pytanie. Kto jest na tyle naiwny/odwazny ze stosuje takie
    praktyki??
    Przeciez to skarbowe samobojstwo.

    Kriso

  • 7. Data: 2007-04-22 21:39:15
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A do pytającego, by postów nie mnożyć. Powiadom właściwy miejscowo Urząd
    > Kontroli Skarbowej albo Celny, ewentualnie Inspekcję handlową. Pójdą i kupią, a
    > następnie ukarzą sprawcę.

    UKS juz powiadomilem. Mam nadzieje ze sie tym zajma :)

    > Dodatkowo jeszcze może być naruszenie Ustawy o Cenach, gdzie można dostać karę
    > do 5.000 EURO.

    Rozumiem ze przypadkami lamania Ustawy o Cenach zajmuje sie IH?

    Jacek

  • 8. Data: 2007-04-22 21:40:24
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    > Kriso pisze:
    > Ani to wykroczenie, ani przestepstwo. Idz, i kup gdzie taniej :)
    > Oj chyba sie troche mylisz. Wykroczeniem jest to z pewnoscia, m.in. art
    > 134 KW.
    Ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym
    Art 73.4. Za maksymalną cenę detaliczną przyjmuje się cenę wyznaczoną i
    wydrukowaną przez producenta, importera lub podmiot dokonujący nabycia
    wewnątrz wspólnotowego na opakowaniu jednostkowym wyrobu tytoniowego.

    ZiPi

  • 9. Data: 2007-04-22 22:27:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    castrol wrote:

> [...]
    > nadrukowanej jest zakazana. Ma to zwiazek z podatkiem akcyzowym
    > odprowadzanym od sprzedanej kazdej paczki papierosow.

    Mylisz się. Nie ma zakazu sprzedaży papierosów powyżej ich maksymalnej
    ceny detalicznej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2007-04-22 22:32:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wiec teraz pytanie. Kto jest na tyle naiwny/odważny ze stosuje takie
    > praktyki??
    > Przecież to skarbowe samobójstwo.

    Próbują to obchodzić poprzez dokładanie zapalniczki za 2 zł, albo usługę
    otwarcia paczki papierosów. Ale to mydlenie oczu.