  • 1. Data: 2011-03-17 14:35:24
    Temat: Sprzedaż dostępu do usługi telefonicznej - czy mogę ??
    Od: "Marek" <n...@g...pl>

    Witam !

    W budynku w którym znajduje się moja firma jest jeszcze kilka
    działalności gospodarczych i kilkanaście mieszkań z lokatorami.
    W firmie mam usługę ISDN do której podłączona jest centrala PABX z numerami
    wewnętrznymi do których przypisane są numery z publicznej sieci
    telekomunikacyjnej. Pytanie brzmi czy mogę sprzedawać i wystawiać rachunki
    pozostałym firmom i lokatorom w tym budynku dostęp do usługi telefon
    oferując numery telefoniczne z numeracji publicznej sieci telekomunikacyjnej
    przez swoją centralę PABX ?
    P.S.
    Sieć wewnętrzna budynku istnieje a administrator budynku wyraziłby na to
    zgodę .
    Proszę o poradę z góry dziękuję !
    M.K.

  • 2. Data: 2011-03-17 15:23:03
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-17 15:35, Marek pisze:
> [...]
    > przez swoją centralę PABX ?
    > P.S.
    > Sieć wewnętrzna budynku istnieje a administrator budynku wyraziłby na to

    Tak mozesz ale musisz to zglosic do UKE.

  • 3. Data: 2011-03-17 15:46:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > pozostałym firmom i lokatorom w tym budynku dostęp do usługi telefon
    > oferując numery telefoniczne z numeracji publicznej sieci telekomunikacyjnej

    Są dwie opcje:
    1. stosujesz tylko i wyłącznie refakturowanie usług - nie potrzebujesz
    nic więcej (ale masz praktycznie zero zarobku)

    2. wprowadzasz własny cennik, własne usługi itp., wtedy jesteś dostawcą
    usług telekomunikacyjnych i musisz zgłosić działalnośc do UKE (i
    oczywiście do EDG)

    > P.S.
    > Sieć wewnętrzna budynku istnieje a administrator budynku wyraziłby na to
    > zgodę .

    Byleby nie stosował ograniczeń, typu tylko Ty i nikt inny

    > Proszę o poradę z góry dziękuję !
    > M.K.

    Porady prawne to na rogu, drugie piętro :-P

  • 4. Data: 2011-03-17 18:44:45
    Od: "Marek" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:iltace$bap$1@news.onet.pl...

> [...]
    > oczywiście do EDG)

    > Byleby nie stosował ograniczeń, typu tylko Ty i nikt inny

    > Porady prawne to na rogu, drugie piętro :-P

    Czy te same zasady dotyczą sprzedaży dostępu do Internetu gdybym chciał
    podzielić swój firmowy dostęp między firmy i lokatorów ???

    M.K.

  • 5. Data: 2011-03-17 18:55:38
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-17 19:44, Marek pisze:
> [...]
    >

    > Czy te same zasady dotyczą sprzedaży dostępu do Internetu gdybym chciał
    > podzielić swój firmowy dostęp między firmy i lokatorów ???

    Te same konieczne zgloszenie do UKE jako operator telekomunikacyjny.
    Sprawozdania kontrole itp itd.

  • 6. Data: 2011-03-19 23:54:04
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-03-17 16:23, Aha pisze:

    > Tak mozesz ale musisz to zglosic do UKE.

    I jeszcze zdrobyć poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu
    do informacji niejawnych do poziomu ściśle tajne. To na wypadek jakby
    "służby" w trybie niejawnym zażądały bilingów albo podsłuchu. Serio.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo