    From: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż domu a nie uregulowane dziedziczenie
    Date: Mon, 17 Jul 2006 16:49:54 +0200

    > Pewne rodzeństwo wystawia na sprzedaż poprzez agencję nieruchomości dom po
    > rodzicach, podpisują wstępną umowę z agencją (być może fałszując podpis
    > jednego ze spadkobierców (!)) Problem w tym że owszem testament był
    > otwarty
    > notarialnie ale nie dokonano zmiany właścicieli w księgach wieczystych, z
    > tego co wiem załatwia się to sądownie.

    Zmiany właścicieli w KW nie załatwia się sądownie, tylko najpierw musi być
    przeprowadzone postępowanie spadkowe, wyrok sądu i dopiero na tej podstawie
    można wnioskować do sądu prowadzącego księgę wieczystą o zmianę zapisów w
    dziale II. Ale osoby chcące sprzedać nieruchomość otrzymaną w spadku bardzo
    często nie składają wniosku o ujawnienie nowych właścicieli w KW, tylko
    wszystko załatwiają jednym aktem notarialnym przy sprzedaży.
    Jeśli wszyscy spadkobiercy wyrażają zgodę na sprzedaż to nie ma prolemu.
    Jesli ktoś się sprzeciwia, to inni spadkobiercy zawsze mogą sprzedać swój
    udział w nieruchomości. Tylko kto to kupi.