  • 1. Data: 2006-10-04 19:29:50
    Temat: Sprzedaz auta - legalnosc pieniazkow
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Witam.
    Za kilka dni finalizuje sprzedaz auta.
    Nie sa to dosyc duze pieniadze, (12tys zl) jak ustrzec sie
    oszustwa? Czy mam sprawdzac wszystkie pieniadze
    nad jakims czytnikiem? Czy moze udac sie do banku
    w obecnosci kupca? Mozna sprawdzic?
    Nie chce by wygladalo to nieelegancko...
    Moze to i prostackie pytanie ale dla mnie wazne.
    Pozdrawiam - ELCO.

  • 2. Data: 2006-10-04 19:41:26
    Temat: Re: Sprzedaz auta - legalnosc pieniazkow
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Oct 2006 21:29:50 +0200, ELCO napisał(a):

    > Nie chce by wygladalo to nieelegancko...
    > Moze to i prostackie pytanie ale dla mnie wazne.
    Powiedz ze boisz sie nosic taka gotowke i dogadajcie sie aby platnosc byla
    przelewem. Jesli masz konto internetowe to bedzie mial od razu informacje
    i masz sprawe z glowy.
    Jakub (JFK) Kasica
    adres z from jest poprawny bez
    usuwania czegokolwiek.

  • 3. Data: 2006-10-04 19:41:39
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie sa to dosyc duze pieniadze, (12tys zl) jak ustrzec sie
    > oszustwa?

    Przecież podpisujesz umowę, sprawdzasz DO itd.itp.

    > Mozna sprawdzic?

    Ta... Tylko jak będą trefne to je tracisz :-)

    > Moze to i prostackie pytanie ale dla mnie wazne.

    Fakt. Trochę prostackie.

    +inż.prawa+

  • 4. Data: 2006-10-04 19:55:13
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ELCO wrote:
> [...]
    > oszustwa? Czy mam sprawdzac wszystkie pieniadze
    > nad jakims czytnikiem? Czy moze udac sie do banku

    Widzę trzy proste rozwiązania, wszystkie zakładające współudział banku:

    1. wspólna wizyta w banku kupującego, on wybiera gotówkę, Ty ją
    zabierasz
    2. wspólna wizyta w Twoim banku, on wpłaca gotówkę na Twoje konto
    3. przelew (np. zlecony w czasie wspólnej wizyty w banku)

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-10-04 20:35:05
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    ELCO napisał(a):
> [...]
    > oszustwa? Czy mam sprawdzac wszystkie pieniadze
    > nad jakims czytnikiem? Czy moze udac sie do banku

    Najlepiej pozyczyc sobie od kogos tester banknotow i sprawdzic (Albo
    kupic - koszt niewielki, a przyda sie i na inne okazje).

    Do banku nie radze, bo mozna sie przez przypadek pozbyc lewych
    pieniedzy. Sam kiedys bylem na stacji Orlen i tam mi sprawdzili ;)

    > Nie chce by wygladalo to nieelegancko...

    W interesach takie cos nie istnieje ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-10-04 21:16:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Do banku nie radze, bo mozna sie przez przypadek pozbyc lewych
    > pieniedzy. Sam kiedys bylem na stacji Orlen i tam mi sprawdzili ;)

    Pozbędzie się ich kupujący, więc to jego problem...

  • 7. Data: 2006-10-04 21:22:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 4 Oct 2006 21:41:39 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Przecież podpisujesz umowę, sprawdzasz DO itd.itp.

    I tak naprawde przed czym to chroni?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-10-05 05:30:27
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ELCO" <t...@n...pisz.pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce by wygladalo to nieelegancko...
    > Moze to i prostackie pytanie ale dla mnie wazne.

    nie bedzie to wygladalo nieielegancko, ja jak poltora roku temu kupowalem
    swoje autko, 22 tys sam zaproponowalem sprzedawcy ze formalnosci dokonamy w
    banku, ja bylem zadowolony bo nie musialem wozic ze soba gotowki, on bo mial
    pewnosc ze kasa jest ok

    takze nie przejmuj sie zupelnie i naginaj do banku, uczciwy kupujacy nie
    bedzie mial z tym problemu

  • 9. Data: 2006-10-05 09:22:01
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pozbędzie się ich kupujący, więc to jego problem...

    Akurat w tym przypadku, to byl moj znajomy wiec to odpadalo ;)
    Poza tym bylem razem z kupujacym i to on sprawdzal pieniadze.

    W sumie jakby to mialo inaczej wygladac?
    Biore pieniadze i sam jade sprawdzic?
    Jesli bylbym kupujacym to po takim czyms sprzedajacy moglby mnie cmoknac
    gdziec. Bo niby skad mialbym wiedziec ze nie podmienil pieniedzy po
    drodze? (Zakladajac ze mam dosc duza pewnosc ze pieniadze byly
    oryginalne ;) )

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2006-10-05 15:14:43
    Temat: WAŻNE!!!!!!!!! - Sprzedaz auta - legalnosc pieniazkow
    Od: i...@w...pl

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > 3. przelew (np. zlecony w czasie wspólnej wizyty w banku)
    ODRADZAM ZDECYDOWANIE !!!
    jesli zlecenie przelewu nastapi na jakiś czas przed najbliższą
    sesją wychodzącą, to kupujący może się pożegnać ładnie i
    wrócić , aby anulować zlecenie!!! - bez wiedzy sprzedającego.
    Zlecenia przelewów sa realizowane na sesjach co kilka godzin i w tym
    czasie można je wycofać.