  • 1. Data: 2006-10-04 19:11:21
    Temat: "zapłacono gotówką"
    Od: "B." <b...@p...onet.eu>

    Witam,

    Dostawca przywozi towar osobiście. Wręcza wydrukowaną fakturę z
    adnotacją "zapłacono gotówką" i oczywiście odbiera pieniądze.
    Teraz twierdzi (pół roku), że za jakąś fakturę nie pobrał pieniędzy i trzeba
    uregulować należność. Oczywiście straszy sądem twierdząc, że jeżeli nie mamy
    osobnego pokwitowania to sama faktura z formą pąłtności "zapłacono gotówką"
    jest nieważna.

    Ma rację czy nie ma racji?

    Bartek.

  • 2. Data: 2006-10-04 19:20:16
    Temat: Re: "zapłacono gotówką"
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    B. napisał(a):

    [...]

    > Ma rację czy nie ma racji?

    A zapłaciłeś czy nie?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-10-04 19:39:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@p...onet.eu> napisal(a):
> [...]
    > osobnego pokwitowania to sama faktura z formą pąłtności "zapłacono gotówką"

    Zależy, czy podpisał się pod fakturą w tej formie, czy nie. Jeśli się
    podpisał, to można dowodzić, ze wiedział co robi. Jeśli nie, no to
    trochę kupa.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-10-04 19:48:19
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Zależy, czy podpisał się pod fakturą w tej formie, czy nie. Jeśli się
    > podpisał, to można dowodzić, ze wiedział co robi. Jeśli nie, no to
    > trochę kupa.

    Moim zdaniem może iść się bujać, niezależnie czy f-rę podpisał czy nie.
    Pisze wyraźnie: ZAPŁACONO a nie DO ZAPŁATY. I po temacie.

  • 5. Data: 2006-10-04 20:08:39
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    januszek napisał(a):
    > B. napisał(a):
    > [...]
    > A zapłaciłeś czy nie?

    Przecież napisał że zapłacił.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-10-04 20:30:35
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Zależy, czy podpisał się pod fakturą w tej formie, czy nie. Jeśli się
    > podpisał, to można dowodzić, ze wiedział co robi. Jeśli nie, no to
    > trochę kupa.

    A od kiedy to znowu wprowadzili obowiazek podpisywania sie pod FV?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-10-04 20:38:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > A od kiedy to znowu wprowadzili obowiazek podpisywania sie pod FV?

    W opisanym przypadku jeden dokument pełni rolę faktury i pokwitowania
    zapłaty. Faktura bez podpisu wystawcy jest prawidłowa, ale czy jakąś
    wartość ma niepodpisane pokwitowanie?

  • 8. Data: 2006-10-04 20:42:45
    Od: "NOA" <m...@p...fm>

    Użytkownik "B." <b...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Ma rację czy nie ma racji?

    Nie ma racji, mojemu mężowi taż chciał Pan_Cwaniak taki numer wywinąć
    i nie udało mu się.
    Wprawdzie bardzo długo trwała walka, ale tylko dlatego, ze gość celowo
    wysyłał nam korespondencję pod zły adres i a ta nie odebrana w terminie,
    byla traktowana jako odebrana.
    Ogólnie facet szedł po układzie w sądzie i sprawę wygrał, zeby było
    smieszniej
    to jako dowód przedstawiał wlaśnie tą fakture, ze swoim podpisem i
    adnotacją "zapłacono gotowka".
    Musielismy wziąc prawnika z "zewnątrz" i zwalczyliśmy pasożyta.
    Sędzia pytała mnie czy mam kw z tej opłaty, ja odpowiedziałam, ze jestem
    zdecydowanie za ograniczaniem biurokracji i papierologii i faktury sa po to
    aby dokumentować transakcje oraz, ze nigdzie nie ma wymogu stosowania kw.
    Pokiwała głową i na tym sie skończyła rozmowa na temat faktury.

    Magda

  • 9. Data: 2006-10-04 21:28:48
    Od: "B." <b...@p...onet.eu>

    >    Pokiwała głową i na tym sie skończyła rozmowa na temat faktury.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :-)

    Dla wyjaśnienia sytuacji - faktura jest oczywiscie podpisana przez dostawcę i
    zapłacona.

    Bartek

  • 10. Data: 2006-10-05 07:03:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    [...]

    > Przecież napisał że zapłacił.

    Moim zdaniem napisał, w czasie teraźniejszym, że: "Dostawca przywozi
    towar osobiście. Wręcza wydrukowaną fakturę z adnotacją 'zapłacono
    gotówką' i oczywiście odbiera pieniądze" - co ja rozumiem, jako opis
    procedury a nie rzeczywistego przypadku, stąd też moje pytanie.

    j.