  • 1. Data: 2007-05-30 11:27:37
    Temat: Sprzedający mieszkanie chce oszukać US
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest taka sprawa - sprzedaż mieszkania a raczej odstąpienie udziałów, bo
    dewelopper jeszcze buduje. Udziały były tanie, ale ostatni boom na rynku
    wywindował ceny. Sprzedający chce część kasy pod stołem, pewnie chodzi mu o
    oszukanie urzędu skarbowego (a to Polska właśnie!). Kupujący i tak zapłaci
    pełny podatek od faktycznej wartości, bo US do podatku wylicza średnią cenę z
    okolicy.

    Pytanie:
    Czy kupujący naruszy jakiekolwiek przepisy jeśli da tę kasę pod stołem a
    podatek i tak zapłaci od faktycznej wartości? Czy lepiej w ogóle zrezygnować z
    kupna, skoro sprzedający robi takie machlojki?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2007-05-30 11:48:10
    Temat: Re: Sprzedający mieszkanie chce oszukać US
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy kupujący naruszy jakiekolwiek przepisy jeśli da tę kasę pod stołem a

    tak, oszustwko skarbowe, a wlasciwie wspoludzial

    > podatek i tak zapłaci od faktycznej wartości?

    bez znaczenia

    > Czy lepiej w ogóle zrezygnować z
    > kupna, skoro sprzedający robi takie machlojki?

    bezpieczniej zrezygnowac

  • 3. Data: 2007-05-30 12:32:14
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > tak, oszustwko skarbowe, a wlasciwie wspoludzial

    Wielkie dzięki!

    Można poprosić o namiar na jakąś podstawę? Wystarczy sam akt, resztę sobie
    wyszukam.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2007-05-30 12:58:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Można poprosić o namiar na jakąś podstawę? Wystarczy sam akt, resztę
    > sobie
    > wyszukam.

    zdrowy rozsadek juz nie wystarczy?
    skoro zbywca nie chce wykazac pelnej kwoty, wiec chce oszukac
    skoro ty placac jakas kwote, podpisujesz papiery na mniejsza, tez
    oszukujesz
    proste i nieskomplikowane

  • 5. Data: 2007-05-30 13:43:31
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > proste i nieskomplikowane

    Zbyt proste.

    Chodzi o to, że podanie podstawy prawnej gościowi i uświadomienie mu pewnych
    rzeczy może wpłynąć na zmianę jego decyzji i oczekiwań finansowych. Na słowo to
    rzadko kto uwierzy, jak się sypnie paragrafami, to może gościu przestanie się
    wygłupiać i sprzeda chatę bez kombinowania, po bożemu.

    Chociaż znając nasz polski charakterek na wiele nie liczę. Ale spróbować
    można :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2007-05-30 18:46:35
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Chodzi o to, że podanie podstawy prawnej gościowi i uświadomienie mu pewnych
    > rzeczy może wpłynąć na zmianę jego decyzji i oczekiwań finansowych.

    Wańkowicz opisywał kiedyś taką scenkę z kampanii włoskiej: idzie jakiś żołnierz
    z II korpusu do wsi. Dowódca się pyta - gdzie idziesz? - Stargować kurczaka na
    rosół. - A po co ci ten karabin? - Bo jakoś łatwiej się wtedy targować! :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2007-05-31 06:07:28
    Od: "Piotr" <q...@d...org.ru>

    Dobre ;) Co do mieszkania to jednak uważaj, może udać Ci się wytargować i
    kupić po niższej cenie ale skoro developer odwala takie numery to nie
    wiadomo na jakie jeszcze "miny" możesz wdepnąć kupując to mieszkanie. Nie
    bądź za zachłanny i lepiej dobrze wcześniej wszystko sprawdź bo z pozoru
    dobry interes może skończyć się wieloletnimi przepychankami w sądzie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-05-31 07:30:41
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Dobre ;) Co do mieszkania to jednak uważaj, może udać Ci się wytargować i
    > kupić po niższej cenie ale skoro developer odwala takie numery...

    Nie, developer jest chyba OK. Ten numer zaproponował gościu, który chce
    odsprzedać swoje udziały.

    > Nie bądź za zachłanny i lepiej dobrze wcześniej wszystko sprawdź bo z pozoru
    > dobry interes może skończyć się wieloletnimi przepychankami w sądzie.

    Nie jestem zachłanny, z zakupu już zrezygnowałem. Okazało się, że cena była
    atrakcyjna tylko dlatego, bo cwaniaczek wyliczył ją z założeniem, że nie
    zapłaci podatku. Po przeliczeniu okazało się, że cena z podatkiem wcale nie
    jest już taka atrakcyjna. Do tego w wypadku zakupu w pierwszym wariancie byłyby
    piekielne komplikacje gdyby coś się stało ze strony developera, np. kłopoty z
    oddaniem budynku. W wypadku odstąpienia od umowy ta dodatkowa kasa mogłaby po
    prostu przepaść. Nie ma głupich, chytry dwa razy traci.

    Pozdrawiam

    Czapla